وقتی ایرانی ها برای بنزین صف می کشند

سه شنبه ، 2 ارديبهشت 1393 ، 09:46

 

بعد از صف سینما و سبد کالا این دوفعه چشممان به صف بنزین روشن! صف های طولانی مردم بی اعصاب و متصدیان جایگاه خسته که ایستاده و با دستان آغشته به عطربنزین ساندویچ گاز می زنند. منظره ای که این شب ها رنگ تهران را تغییر داده . بی خبری مثل اینکه همیشه برای ایرانی ها خوش خبری نیست.

به گزارش بانکی دات آی آر، نگرانی صف های کالاهای کوپنی در اواخر دهه 50 و سال های 60 انگار با پوست و گوشت مان عجین شده و به همین خاطر انبار کردن کالا ها عادتمان شده از سیب زمینی  و پیاز انباری که این روز ها خوشبختانه درحال انقراض است تا گالن های بنزینی که حکم بمب ساعتی پیدا کرده اند در صندوق عقب ماشین ها و انباری پارکینگ ها.

از هر قشری هم اینجا می توان نماینده ای یافت. از پراید سوارهای معروف که تا دلتان بخواهد جوک ساخته اند برایشان تا آقا زاده های سوار ماشین های چندصد میلیونی.

یکی چند گالن خالی دستش گرفته ماشین را کنار اتوبان حکیم پارک کرده یا بهتر بگویم به امان خدا رها کرده و خودش به سمت پمپ می دود دیگری صدای آهنگ خودرو اش را پایین می آورد و سیگارش را خاموش می کند.

شنیده ها حاکی از آن است که برخی از جایگاه داران تمام شدن ذخایرشان را جار زده و در فکر تعطیل کردن جایگاه اند.

راننده های زیادی از این وضع شاکی به نظر می رسند. درنگاه اول شاید بی ربط به نظر برسد اما یاد آژانس هایی افتادم که روز مادر به بهانه بار بالای ترافیک به مشتریان می گفتند ماشین نداریم و راننده هایی  که با گرفتن وجه چند برابر مسافر ها را دربست می رساندند افتادم !

می گویند بنزین مصرفی چند روز گذشته به شکل قابل توجهی افزایش یافته به گفته مسئولین"در ساعات ابتدايي روز دوشنبه براي شارژ باك خودروها، جايگاه‌ها 110 درصد افزايش فروش داشته‌اند كه اين ميزان شامل بنزين آزاد و دولتي مي‌شود."

بنزین گران نشده اما صف های طولانی مناظر جالبی را رقم زدند. شاید لفظ جالب درست نباشد اما نگارنده ترجیح می دهد ازفعل مثبت استفاده کند ! شاید برای تاثیر انرژی افعال مثبت!

رعايت نكردن حق نوبت در صف‌هاي بنزين از ديگر مشكلاتي بود كه در ميان اين همه شلوغي وجود داشت، بعضي از مردم به ديگران احترام نمي‌گذاشتند و از لا‌به‌لاي خيابان‌ها و كوچه‌ها خودشان را وارد صف مي‌كردند و بحث‌هاي زيادي ميان مردم شكل گرفت.

خاطرم هست یکی از اساتید روانشناسی می گفت همیشه سر سفره غذای میهمانی ها به رفتار افراد دقت کنید یکی آرام و با متانت غذا می خورد، یکی از هر چیزی که میزبان در سفره تدارک اندکی می چشد، دیگری فقط یک مدل غذا می خورد و اصلا مهم نیست چند رقم غذا در سفره چیده اند ،یکی حول است و دیگری زیادی کند.

همه این ها بیانگر بخشی از شخصیت ، نحوه زندگی و کودکی شان است. خود شما هم همین طورید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

 

► داشتن لبخند زیبا شرط استخدام است /عکس
خبرداغ/خانم فرماندار از استقبال مردان حیرت‌ زده‌ شد+عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر