دست های پشت پرده بازار ارز چه کسانی هستند؟

چهارشنبه ، 3 ارديبهشت 1393 ، 08:10

 

افزایش قیمت ارز طی روزهای اخیر قیمت را به اوج خود رسانده این درحالیست که هیچ کس دلیل واضحی برای این افزایش سراغ ندارد و بیشتر کارشناسان به حبابی بودن این افزایش قیمت اذعان دارند.

به گزارش بانکی دات آی آر، وقتی به بازار های رسمی و غیر رسمی ارز در خیابان فردوسی سر می زنی خیلی از کسانی که به خرید و فروش مشغولند دستان پشت پرده را نمی شناسند شاید هم نمی خواهند به ما چیزی بگویند آنها می گویند قیمت را از همدیگر می گیرند و به قول معروف از دست همدیگر تقلب می کنند!

عده ای هم به شوخی می گویند دست های پشت پرده متعلق به فوتبال است و ما اینجا دستی پشت هیچ پرده ای نداریم کلا مغازه های ما کرکره دارد و به پرده اصلا نیازی نداریم!

البته سقوط شاخص های بازار سرمایه طی روزهای اخیر در این تغییرات تاثیر گذار بوده اما حقیقتا منطق خاصی برای افزایش قیمت وجود ندارد.

برخی نگرانی و احتمال افزایش قیمت بنزین! را در تغییرات بازار موثر می دانند عده ای هم معتقدند با نزدیک شدن به اعیاد شعبانیه مصرف طلا بالا خواهد رفت و به تبع آن نرخ طلا و ارز سیر سعودی می یابد سیری  که از اکنون آغاز شده.

نوسانان ارز با ریشه روانی در کشور ما مسبوق به سابقه بوده و چیز تازه ای نیست اما اینکه با وجود آگاهی و علم نسبت به این موضوع چرا بهانه دست دلالان می دهیم خود بحث دیگری است.

اگرچه وجود دست های پشت پرده از سوی فعالان بازار ارز انکار می شود اما یقیننا هستند کسانی که بر روی بازار تاثیر گذار هستند.

به عقیده کارشناسان تغییرات اخیر کوتاه مدت بوده و طی روزهای آتی بازار با افت قیمت مواجه خواهند شد. آنچه از ظاهر بازار می توان حدس زد این است که در حال حاضر تقاضای خرید در بازار بیش از عرضه است و این امر هم می تواند در افزایش قیمت ها تاثیر گذار بوده باشد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► افزایش 2/5 برابری واردات نفت هند از ایران
کارگزاری چیست و کارگزار بورس چه کسی است؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر