برای مصاحبه های استخدامی چه بپوشیم؟

پنجشنبه ، 4 ارديبهشت 1393 ، 09:03


اولین باری که یک کارفرما می خواهد با یک جویای کار مصاحبه و ملاقات داشته باشد بسیار مهم است. تصویر شما در ذهن کارفرما و نوع پوشش تان میتواند در جذب یا رد کردن شما تاثیر بسزایی را بگذارد. اولین چیزی هم که حتی قبل از سخن گفتن از شما دیده میشود ظاهرتان است. به همین دلیل شما باید در نوع پوشش خود دقت کنید گروه خبری بانکی دات آی آر در این زمینه شما را راهنمایی میکند.

 


شاید تصور خیلی ها از پوشیدن لباس رسمی برای آقایان کت و شلوار باشد اما لباس های رسمی ویژگی بارزی که دارند این است که مرتب اند و از نظر همه ظاهر مستحکم تری به افراد می دهند. یا برای خانمها لباس های رسیم مانتو و شلوارهایی که رنگهای تیره داشته و ساده ترند. اما در این جا ما به شما میگوییم که برای آقایان و خانمها چه نوع لباس هایی در زمان مصاحبه بهتر است.

 


لباس های مناسب در مصاحبه های استخدامی برای آقایان
شلوارهای یکدست با رنگهای آبی تیره و خاکستری و بلوزهای با آستین بلند به رنگ سفید مناسب ترین لباسها برای زمان مصاحبه هستند رنگهای روشن و خیلی تند برای زمان مصاحبه پیشنهاد نمیشوند. در صورت تمایل کمربند و گاهی اوقات کراوات هم به سلیقه ی شخصی میتواند به این لباسها اضافه شود. ترجیحا از کفشهای چرمی یا ورنی استفاده کنید تا ظاهر بهتری داشته باشید. آقایان بهتر است هیچ نوع جواهری را استفاده نکنند البته به جز ساعت استفاده از دستبندهای رنگی و فانتزی برای زمان مصاحبه چندان خوشایند نیست. آرایش و مرتب کردن موها بسیار مهم هستند به هیچ وجه موهای شما نباید دارای مدل های فانتزی و خاص باشد فقط کافیست موهای مرتب و ساده داشته باشید. استفاده از ادکلان بسیار خوب است اما نباید تند و زننده باشد ترجیحا از ادکلانهایی با رایحه ملایم استفاده کنید. ناخنهای تان را در زمان مصاحبه کوتاه و مرتب کنید ناخن بلند بسیار دور از شان خواهد بود. یک کیف کوچک از رزومه و مدارک و مهارت هایی که داشتید همراه خود ببرید.


لباس های مناسب در مصاحبه های استخدامی برای خانم ها
برای خانمها نیز مانتوهای تیره تر و یا مشکی پیشنهاد میشود زیرا رنگ مشکی رسمی تر است. حتما باید نوع مانتویی که میپوشید رسمی باشد مدل های فانتزی برای زمان مصاحبه خوب نیست. شلوارهایی که انتخاب میکنید متناسب با نوع مانتوی شما باید از نظر رنگ و مدل تطابق داشته باشد. خانمها ترجیحا از صندل های تابستانی در زمان مصاحبه استفاده نکنند کفشها هر چقدر پوشیده تر باشند رسمی تر هستند. رنگ روسری و شال هم باید ترجیحا از رنگهای ملایم باشد مثل آبی آسمانی یا صورتی ملایم یا سفید برای خانمها هم توصیه شده که از زیور آلات در زمان مصاحبه استفاده نکنند علت اصلی آن هم این است که تمرکز و حواسشان هنگام صحبت کردن از بین خواهد رفت. خانمها هم باید یک کیف کوچک از مدارک و رزومه همراه داشته باشند تا در صورت نیاز آن را به کارفرما تحویل دهند.


اما نکته ی مهمتر از همه در زمان استخدام چیزهایی است که نباید با خود به همراه داشته باشید که از مهمتری آنها آدامس است! هرگز نباید در زمان مصاحبه آدامس بجویید. گوشی همراهتان را یا سایلنت یا خاموش کنید در هنگام مصاحبه باید سکوت وآرامش کافی در فضا وجود داشته باشد. از خوردن و آشامیدن در زمان مصاحبه اکیدا خودداری کنید شما برای انجام مصاحبه ی استخدامی میروید بنابراین باید دقت کنید که بردن خوراکی در جلسه مصاحبه کاری دور از شان است.


حتما قبل از مصاحبه همه چیز را چک کنید تا آماده باشید لباس و کفشهای تان مرتب و منظم باشد پاکیزگی شما نشان از شخصیت شما دارد بنابراین دقت کنید تا با رعایت تمام موارد در مصاحبه موفق شوید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بالاخره تکلیف سود بانکی چه می شود؟
رویترز:هند بدهی نفتی اش به ایران را می پردازد ◄

مطالب مرتبط
بنر