با افسردگی کارمندان چه کنیم؟

پنجشنبه ، 4 ارديبهشت 1393 ، 09:55


تقریبا تعداد زیادی از مردم در طول دوره زندگی شان از افسردگی رنج میبرند. کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده آمریکا تعریفی که از افسردگی ارائه داده حس ناراحتی، غم و عدم وجود حس خوشحالی در افراد است. افسردگی میتواند طولانی مدت شده و هفته های متوالی به طول بینجامد و اگر تحت درمان قرار نگیرد باعث اختلال زندگی روزمره می شود. بنابراین اگر احساس کردید کارمندی از کارمندان شما افسرده است باید فورا اقدام کنید چون افسردگی اغلب مسری است خصوصا در محیط کار باعث بروز اختلال در انجام امور می شود. اما اگر کارمندی افسرده بود باید چه کار کنیم؟ گروه خبری بانکی دات آی آر برای شما در این زمینه راهکارهایی دارد تا بتوانید با افسردگی کارمندان مقابله کنید.

 


1-در ابتدا باید به علایم هشدار دهنده در کارمندان توجه کنید. مثلا اگر کارمندی نسبت به قبل کند تر کار میکند یا انگیزه اش کاهش یافته یا سر وقت حاضر نمیشود  تمام اینها علایم هشدار دهنده هستند.


2-بعد از این مرحله شما باید از کارمندان تان بخواهید تا صحبت کند خیلی از افراد با صحبت کردن کمی آرام میشوند. بنابراین از آنها بخواهید علت ناراحتی شان را بیان کنند اگر تمایل به صحبت نداشتند از آنها بخواهید به مشاوره مراجعه کنند.


3-به کارمندی که افسردگی دارد اجازه دهید به پزشک مراجعه کند حتی اگر در زمان ساعات اداری و کاری هم بود از او بخواهید برای درمان اقدام کند تا کار شما هم مختل نشود.


4-از دیگر کارمندان بخواهید تا حس مثبت به این کارمند افسرده بدهند او را حمایت کنند طوری با او رفتار کنند که احساس تنهایی و منزوی بودن نکند.


5-شما به عنوان کارفرما باید استرس محیط را کاهش دهید. ترجیحا و در صورت امکان مسئولیت های کارمندی را که دچار استرس است را کم کنید تا بهبود یابد. مخصوصا اگر سمت کارمندی که دچار افسردگی شده کار پر استرسی است حتما حجم کاری او را کم کنید.


6-همیشه سعی کنید محیط کارتان را خالی از شایعات کنید. شایعه باعث بروز استرس در میان کارمندان میشود. همیشه از کارمندان بخواهید حریم خصوصی شان را حفظ کنند اینها خود باعث بروز استرس و افسردگی خواهد شد. بنابراین هرچه که بیشتر فضای کاری تان از این جور مسائل حاشیه ای به دور باشد به نفع تجارت شما و کارمندان است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► نکات طلایی برای حفظ کارمندان برتر
سیاست قیمتی برای ۴۳ کالا ◄

مطالب مرتبط
بنر