پرداخت یارانه و سبد کالا به اقشار نیازمند

شنبه ، 6 ارديبهشت 1393 ، 08:41

 

 

معاون رئیس‌جمهور از اختصاص یارانه 45 هزار و 500 تومانی و سبد کالا به خانواده‌های نیازمند در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.

محمدباقر نوبخت جمعه‌شب در حاشیه بازدید از بافت فرسوده مشهد در جمع خبرنگاران در خصوص بودجه زیارت، اظهار داشت: در دیدار با نمایندگان مردم  مشهد در مجلس، اختصاص بیشتر این بودجه به شهر مطرح شد؛ در حال حاضر بسیاری از شهرها در بودجه زیارت سهیم هستند که این کار سختی است و امیدواریم در برنامه ششم، توسعه بودجه زیارت برای مشهد در نظر گرفته شود.

وی در خصوص بودجه حمل‌ونقل نیز بیان داشت: از محل درآمد فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بیش از 5 هزار و 400 میلیارد تومان در سال جاری بین حوزه تولید و بهبود حمل و نقل توزیع خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز از محل فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها 4 هزار و 800 میلیارد تومان تخصیص می‌یابد و 2 هزار و 400 میلیارد تومان علاوه بر 45 هزار و 500 تومان یارانه نقدی، سبد کالا به خانواده‌های نیازمند داده می‌شود.

نوبخت تصریح کرد: در قانون پیش‌بینی شد که 48 هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت‌ها به علاوه 11 هزار و 300 میلیارد تومان از محل بودجه عمومی به عنوان منبع برای فاز دوم هدفمندی‌ها اختصاص داده شود.

وی عنوان کرد: از این مبلغ در سال جاری 10 هزار میلیارد تومان از درآمد قانون هدفمندی به بخش تولید، 4 هزار و 800 میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان و 2  هزار میلیارد تومان نیز به بیمه بیکاری تخصیص می‌یابد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به انصراف بیش از 2 میلیون و 400 هزار نفر از دریافت یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، بیان داشت: با انصراف این افراد، یک هزار و 200 میلیارد تومان منبع صرفه‌جویی می‌شود.

سخنگوی دولت در پایان ابراز داشت: افزایش 300 تومانی قیمت هر لیتر بنزین در مرحله دوم هدفمندی در مقایسه با کشورهای همسایه با افزایش چند برابر در فاز اول این قانون قابل قیاس نیست و نظر ما نیز این بود که با افزایش قیمت حامل‌های انرژی، فشار زیادی به مردم وارد می‌‌شود و دولت نیز در تلاش است تا پایان سال این افزایش تورم را به زیر 25 درصد کاهش دهد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► قرارداد سفید امضا ممنوع!
10 دلیل پراهمیت بودن بازار مسکن ◄

مطالب مرتبط
بنر