حقوق کارگران واقعی می‌شود

شنبه ، 6 ارديبهشت 1393 ، 14:12


وزیر تعاون، کار و رفاه با اعلام اینکه به سمت واقعی شدن حقوق کارگران حرکت می کنیم، گفت: مهم ترین دغدغه دولت تدبیر و امید، اشتغال است.
خبرگزاری مهر: وزیر تعاون، کار و رفاه با اعلام اینکه به سمت واقعی شدن حقوق کارگران حرکت می کنیم، گفت: مهم ترین دغدغه دولت تدبیر و امید، اشتغال است.

علی ربیعی گفت: مهم‌ترین دغدغه دولت تدبیر و امید، ایجاد اشتغال و ارتقای وضعیت افراد شاغل است. مبنای برنامه ریزی‌ های ما به نحوی است تا سفره هیچ خانواده‌ای خالی از مواد غذایی نباشد و هیچ فردی برای تامین معاش خود سرگردان نباشد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اقتدار ملی و سلامت اجتماعی بستگی به میزان تولید ملی دارد اظهارداشت: وظیفه داریم به گونه‌ ای برنامه ریزی کنیم که در همه زمینه‌ ها در کشور ایجاد اشتغال شود.

ربیعی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر با جهت گیری‌ های اساسی فاصله داریم و نرخ رشد اقتصادی منفی شده است، اما با این حال دولت تدبیر امید در چند ماه اخیر توانست زمینه‌ای را فراهم سازد که به موجب آن نرخ رشد اقتصادی چند درصد افزایش یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که با ادامه موفقیت آمیز اجرای این سیاست‌ها در آینده‌ای نزدیک اشتغال بیشتری ایجاد شود و افراد بیشتری استخدام شوند. ربیعی با بیان اینکه در شرایط فعلی معتقدیم امروز باید برای هر خانواده ایرانی یک فرصت شغلی مناسب و پایدار وجود داشته باشد افزود: معتقدم در این رابطه باید کارگران با حضور هر چه پُررنگ‌تر در تشکل‌های صنفی خود دولت را در پیشبرد برنامه‌های اقتصادی یاری رسانند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این دوره برنامه وزارت کار افزایش تشکل‌های کارگری و حمایت از آنها است بیان داشت: وزارت کار، خانه تشکل‌ های صنفی کارگری است و خود را موظف می‌داند تا در این امر نقش تسهیل کننده داشته باشد.

ربیعی همچنین از 2 برابر شدن حق مسکن کارگران، افزایش بیش از 100 درصدی بن کارگری و افزایش مناسب دستمزد کارگران در سال 93 به عنوان بخش دیگری از دستاوردهای وزارت کار در دولت تدبیر و امید یاد کرد و تصریح کرد: هر چند می‌دانیم این مبالغ با هزینه‌های زندگی واقعی فاصله دارد اما واقعیت این است که ما برای بیشترین افزایش تلاش کردیم و امیدواریم که به صورت تدریجی امکان واقعی شدن حقوق کارگران فراهم شود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم جامعه کارگری در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کند تاکید کرد: شاه بیت اصلی تحقق این هدف مصرف کالاهای ایرانی است. وزیر کار با بیان اینکه متاسفانه امروز استفاده از کالاهای خارجی در کشور افزایش یافته است گفت: استفاده از کالای خارجی به معنی جدیت در تولید ملی و کالای ایرانی نیست و امیدواریم که این مسئله به زودی سامان یابد.

وزیر کار همچنین بر ضرورت احیای تعاونی‌ها به خصوص تعاونی‌های کارگری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: باید برند‌ها و نشان‌های تجاری که حاصل کار و کوشش کارگران ایرانی است، احیا شوند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 6 اردیبهشت 93
عرضه کارتی CNG منتفی شد ◄

مطالب مرتبط
بنر