آیا کارآفرینی نیاز به تحصیلات دارد؟

يكشنبه ، 7 ارديبهشت 1393 ، 10:45


امروزه کارآفرینان زیادی در کشور مشغول به فعالیت هستند و همینطور در کشورهای اروپایی نیز کارآفرینان توانستند هم درآمد زایی و هم اشتغال زایی کنند. اما آیا این کارآفرینان حتما باید دارای تحصیلات دانشگاهی باشند؟

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر کارآفرینی مستلزم داشتن تحصیلات دانشگاهی نیست این را تینا بادن که خود یک کارآفرین است نیز تایید میکند که حتما نباید برای شروع یک کار تحصیلات دانشگاهی داشت.  تینا بادن یک کارآفرین موفق است او در زمینه ی هتلداری فعالیت میکند او می گوید زمانی که از وی خواسته شده تا به دانشگاه برود او کار را انتخاب نموده و رفتن به دانشگاه را نپذیرفته است. او باعث شگفتی اطرافیان شده اما در همان ابتدا شروع به کار کرده است در واقع بادن بیش از تحصیل وقت خود را صرف کارآفرینی کرده است.

 


البته او در حین کار برای تجربه ی بیشتر و آکادمیک بودن فعالیت هایش به دانشکده اسکاربورو رفته و تحصیلات کوتاه مدت داشته اما معتقد است که کارآفرینان لازم نیست حتما تحصیلات عالی و دانشگاهی داشته باشند. کاری که بادن آغاز کرده ایجاد یک مرکز خدمات رسانی وابسته به هتل بوده است که در سن 21 سالگی آن را شروع کرده و رمز موفقیتش تنها مدیریت صحیح این مرکز بوده است. او در همان ابتدا به کمک مادرش توانسته ملکی را خریداری کرده و این مرکز را بسازد.


بادن میگوید: "سالیانه افراد زیادی در دانشگاه ها به تحصیل مشغول میشوند اما پس از فارغ التحصیلی نمیتوانند کار مورد نظرشان را پیدا کنند در این برهه از زمان تحصیلات بسیار خوب است اما برای افرادی که کار را دوست دارند و به خصوص علاقمند به کار آفرینی هستند و نتوانستند تحصیل کنند هیچ مانعی برای شروع یک شغل درآمد زایی وجود ندارد. در صورت توانایی و انگیزه کارآفرینان میتوانند با تحصیلات اندک هم شروع کنند". "من پس از شروع به کار در دهه ی 20 سالگی پس از موفقیت در کارم تحصیلات کوتاه مدتی داشتم".

 

در درجه ی اول یک کارآفرین باید مطالعه ی وسیع داشته باشد حتما تحصیلات دانشگاهی ملاک نیست. تجربه در یک شغل حرف اول را میزند البته تحصیلات هم مهم است اما برای کارآفرینانی که تحصیلات ندارند مانع نیست. تینا بادن خود با افرادی که تحصیلات عالیه دارند همکاری میکند و این اصلا باعث جلوگیری از پیشرفت وی نخواهد شد. بادن در درجه ی اول علاقه را شرط موفقیت در یک کار میداند او معتقد است در کنار کار تحصیل کردن لذت بخش تر بوده و برای او باعث درآمد زایی بیشتر هم شده است.


جدای از تحصیلات و کار انگیزه و علاقه شرط اساسی برای موفقیت تمام کارآفرینان است کسی که میخواهد کار را راه اندازی کند باید در درجه اول مدیریت را به خوبی بشناسد باید در ابتدا تجربه کسب کند یا از افراد موفق الگو بگیرد. کیفیت یک کار در نوع مدیریت کار مشخص میشود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 7 اردیبهشت 93
خبری خوش برای مستمری‌بگیران ◄

مطالب مرتبط
بنر