وام های تجاری چگونه اند؟

يكشنبه ، 7 ارديبهشت 1393 ، 13:32


ممکن است هر تجارتی در مرحله هایی از کار نیاز به وام داشته باشد تعریفی که از وام و تسهیلات در ذهن همه وجود دارد همان پولی است که بانکها در اختیار افراد قرار میدهند و به نسبت پول دریافت شده در مدت زمان مشخصی اقساط را برای آن تعریف میکنند. وام های کلان همیشه در اختیار بخش های صنعتی و تولیدی و تجاری قرار میگیرد. شرکت ها نیز از این وام ها بی بهره نیستند. هر کارفرما با توجه به بودجه بندی و کسری میتواند برای اخذ وام اقدام کند. اما باید دقت کنید که اقساط این وامها به اندازه ی خود وام مبلغ بالایی است. به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر هر شرکتی باید با توجه به توانایی در بازپرداخت برای اخذ وام اقدام کند زیرا وام ها مشکلات مالی را حل میکنند بنابراین نباید با اخذ وام مشکل اقساط هم به دیگر مشکلات مالی اضافه شود.

 

 

 

نایجل لندر مشاور امور مالی و متخصص در امر بازرگانی کسب و کارهای کوچک معتقد است که درآمد زایی برای شرکت ها در ابتدا شاید سخت و با پیچیدگی هایی همراه باشد اما تنها راهی که میتواند به درآمد زایی کمک کند اخذ وام نیست بلکه برنامه ریزی مالی صحیح است این نکته ی جالب از نظر او در مورد تجارت های کوچک هم تعریف شده زیرا اخذ وام در مراحل بحرانی یا زمانی است که میخواهیم پروژه های بزرگ را شروع کنیم بنابراین کارفرمایان نباید وامها را لحظه ای بگیرند بلکه ابتدا باید بودجه ی ماهیانه یا همان در آمد ماهیانه را تخمین بزنند و برای افزایش درآمد ایده های بهتر داشته باشند. زیرا اخذ وام شاید با طی مراحل اداری کار چندان سختی نباشد اما وام های تجاری علاوه بر شرایط مشخص بازپرداخت های زیاد با مبالغ بالا دارند.

 


طرح های کاری با پتانسیل های بالا اغلب ممکن است نیاز به وامهایی با مبالغ زیاد داشته باشد این وامهای تجاری نیز از سوی بانک ها به کارفرمایان اعطا میشود اما شما باید به اندازه ی کافی نیاز به این وام داشته باشید چون بانکها برای وام های تجاری دقت بیشتری میکنند و با توجه به وجود متقاضیان زیاد حتما باید شرکت طرح کاری مناسب داشته باشد بانکها از کارهای تولیدی و خدماتی استقبال بیشتری میکنند اما سرمایه گذاری آنها در بخش های خصوص میتواند پروژه های عظیم هم باشد بنابراین هدف شما باید از اخذ وام روشن باشد.
مذاکره با بانکها برای اخذ وام می تواند تاثیر زیادی در موفقیت شما برای اخذ وام داشته باشد. لندر در این زمینه به کارفرمایان توصیه میکند که مذاکره با بانک ها را در مرحله ی ابتدایی کتباً به آنها ارائه دهند و پس از موافقت به صورت حضوری به بانک ها مراجعه کنند.


بانکها برای اعطای وام باید تجارت شما را به خوبی بشناسند در واقع کارفرمایان در بانکهایی که حساب های شرکت را باز میکنند بهتر میتوانند درخواست وام کنند بانک گردش روزانه حساب شما را بررسی میکند در این صورت اعتماد بیشتری به تجارت شما پیدا خواهد کرد این نکته ی مهمی است که توانایی مدیریتی خود را به بانکها اثبات کنید. سابقه ی کاری شما نیز مهم است بانک با تمام این بررسی ها تصمیم به اعطای وام میگیرد.


لندر معتقد است که یک تیم کاری اگر از لحاظ مدیریتی موفق باشد بانک به راحتی به این تیم وام میدهد موفقیت در مدیریت کار و شغل امر حساسی است که به راحتی بدست نمی آید بانکها باید برای اطمینان به شما موفقیت های کاری تان را ببینند تا وام تجاری را در اختیار تجارت شما قرار دهند.


تامین اعتبار برای شما از سوی بانک ارتباط مستقیمی با کار و موفقیت شما دارد. برای اخذ وام و مذاکره در ساعات اولیه روز به بانک مراجعه کنید. بانک در ابتدا میزان مشارکت با شما را ارزیابی کرده و پس از طی مراحل مشخص به شما وام خواهد داد مهمتر از اخذ وام استفاده ی درست و برنامه ریزی صحیح برای صرف وام در تجارت شماست که باعث توسعه و موفقیت شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► قیمت مسکن در روز اول «هدفمندی»
تصاویر/ ابتکار دیدنی کارت های ویزیت ◄

مطالب مرتبط
بنر