سارق عابر بانك‌ها، طعمه‌هايش را دنبال نخود سياه مي‌فرستاد

سه شنبه ، 3 دی 1387 ، 10:14

چند قطره چسب، تنها وسيله سارق جواني بود كه با كمين مقابل دستگاه‌هاي خودپرداز، اقدام به سرقت كارت‌‌هاي عابربانك مي‌كرد.

اين مرد بعد از دستگيري به سرقت كارت‌هاي عابربانك و دستبرد به حساب طعمه‌هايش اعتراف كرد. ماموران كلانتري 140 باغ فيض تهران هنگام گشتزني در خيابان اشرفي اصفهاني متوجه فريادهاي «‌آي دزد، ‌آي دزد» زني شدند كه در خيابان به‌دنبال مرد جواني مي‌دويد.

ماموران با مشاهده اين صحنه به تعقيب مرد جواني پرداختند كه با عجله در حال فرار بود و لحظاتي بعد وي را دستگير كردند.

با دستگيري اين مرد، درحالي كه زن جوان مدعي بود وي كارت عابر بانك او را به سرقت برده است، ماموران به بازرسي بدني او پرداختند و در اين ميان موفق شدند 7كارت عابربانك را كه وي در جيبش مخفي كرده بود، كشف كنند.

به اين ترتيب متهم كه مدعي بود بيگناه است و همه كارت‌ها متعلق به‌خودش است، به اداره پليس انتقال يافت و بازجويي از وي آغاز شد.

در حالي كه تحقيقات از مرد سارق ادامه داشت، زن ديگري خود را به كلانتري رساند تا از سارق كارت عابربانكش شكايت كند.

اين زن با مشاهده مرد جوان،  وي را شناسايي كرد و مدعي شد اين مرد همان سارقي است كه يك روز قبل كارت او را به سرقت برده بود. وي در تشريح ماجراي اين سرقت به ماموران گفت: شب قبل به بانكي در غرب تهران رفتم تا مقداري پول از حسابم برداشت كنم اما هنگامي كه كارت عابر بانكم را وارد دستگاه خود پرداز كردم ناگهان در داخل دستگاه گير كرد.

هرچه تلاش كردم نتوانستم آن را پس بگيرم و در اين هنگام اين مرد كه در آن حوالي پرسه مي‌زد به طرفم آمد و گفت اين دستگاه مشكل دارد و اگر چند بار رمز كارتم را در دستگاه وارد كنم دستگاه كارتم را پس مي‌دهد. بنابراين چندبار اين كار را انجام دادم ولي نتوانستم كارتم را پس بگيرم.

مرد جوان كه هنوز آنجا بود دوباره پيشنهاد كرد سنگي پيدا كنم و چند ضربه به دستگاه بزنم تا شايد با اين شگرد بتوانم كارتم را بگيرم ولي اين كار هم فايده‌اي نداشت.

به همين خاطر تصميم گرفتم به خانه‌ام برگردم و صبح روز بعد با مراجعه به بانك كارتم را پس بگيرم اما صبح امروز وقتي به بانك رفتم يكي از كارمندان بعد از شنيدن حرف‌هايم گفت كه فريب يك سارق حرفه‌اي را خورده‌ام. به همين خاطر به كلانتري آمدم تا از وي شكايت كنم كه متوجه شدم ماموران او را دستگير كرده‌اند.

بعد از اظهارات اين زن، ماجرا به قاضي شوكت - بازپرس شعبه 9 دادسراي ناحيه 5 تهران - گزارش شد و متهم براي انجام تحقيقات قضائي به دادسرا انتقال يافت.

اين مرد وقتي ديد چاره‌اي جز بيان حقيقت ندارد به بازپرس پرونده گفت: از مدتي قبل تصميم به سرقت كارت‌هاي عابربانك گرفتم و به همين خاطر با شناسايي دستگا‌ه‌هاي خودپرداز كه در محل‌هاي خلوت قرار داشتند داخل آنها كمي چسب مي‌ريختم.

لحظاتي بعد وقتي طعمه‌هايم براي برداشت پول به آنجا مي‌رفتند، كارتشان داخل دستگاه گير مي‌كرد و آنجا بود كه من وارد عمل مي‌شدم و بعد از اينكه پيشنهاد مي‌كردم چند بار رمز كارتشان را در دستگاه وارد كنند، رمز كارت را به دست مي‌آوردم.

سپس به بهانه‌اي آنها را از دستگاه خودپرداز دور مي‌كردم و با سرقت كارت و داشتن رمز آن، به حساب آنها دستبرد مي‌زدم. بازپرس شوكت بعد از شنيدن اعترافات متهم براي وي قرار قانوني صادر كرد و او را براي تحقيقات تكميلي در اختيار كارآگاهان قرار داد.

منبع: همشهری آنلاین

► برگشت چک به علت خرابی سیستم !
دستور کاهش اسپرد بانکی به 3 درصد ◄

مطالب مرتبط
بنر