مایک اودیس از اشتباهات کاری می گوید

دوشنبه ، 8 ارديبهشت 1393 ، 13:41


همه ی ما ممکن است در طول انجام کار دچار مشکل شویم و اشتباه کنیم اشتباهات کاری گاهی به دلیل عدم تمرکز، خستگی، ناراحتی و گاهی هم به دلیل عدم توجه افراد است اما اشتباهات کوچک در کار اغلب قابل حل است. گروه خبری بانکی دات آی آر از زبان مارک اودیسی که خود یک کارآفرین است گزارشی تهیه نموده که تجربیات اودیس در زمینه ی اشتباهات کاری را بیان میکند.

 


تمرکز روی کار امر مهمی است هم کارمندان و هم کارفرمایان این مسئله را میدانند که در مراحل اولیه ی شروع یک کار باید از این اشتباهات درس گرفت. در زندگی هم مثل کار هر چقدر شما محافظه کار باشید و مراقب همه ی آنچه که در اطرافتان هست باشید باز هم زندگی نمیتواند خالی از اشتباه باشد در کار نیز اشتباهات برخی اوقات جزئی و برخی موارد کلی هستند.


هر فرد موفق وقتی از تجربیاتش سخن میگوید حتما شکست را هم تجربه کرده و در موفقیت های کاری شکست را یک فرصت دانسته است. اما آنچه که مهم است این بوده که افراد موفق خودشان اشتباهات را پذیرفته و پس از آن از این اشتباه درس گرفتند. بنابراین کسب و کارهای کوچک نباید از اشتباهات روزمره فرار کنند یا آن را شکست تلقی کنند.


کلید برخورد با شکست استفاده خود آن به عنوان یک فرصت است باید یاد بگیرید که شکست را بپذیرید. شکستهای کوچک در کار نباید روی رفتار اجتماعی شما تاثیر بگذارد بلکه باید به تجزیه و تحلیل آنچه که انجام دادید بپردازید. بنابراین ناراحتی افراد پس از اشتباهات کاری طبیعی است اما اگر یک فرد موفق هستید نباید از این اشتباهات بترسید.


اودیس در ادامه اضافه میکند که کارآفرینان بسیار موفق مثل ریچارد برانسون نیز اشتباهات کاری متداول داشته این اشتباهات باعث افزایش آگاهی مدیران خواهد شد بنابراین فروتنی شما در این مواقع نشان از تجربه ی شماست. تنها کاری که باید انجام دهید این است اشتباه را از ابعاد مختلف ارزیابی کرده و ریشه آن را بیابید.
به عنوان یک کارآفرین من همیشه احتمال بروز خطا و اشتباه را میدهم و هنوز هم اشتباه میکنم. اولین اشتباهی که من در زمان شروع کارم داشتم یک فرصت و شانس بزرگ برای من بود. این اشتباه به من آموخت که باید اولویت کاری ام را به خدمات مشتری ها بدهم و در واقع باعث شد من مشتری مداری بیشتری را در کارم پیاده سازی کنم. همین کلید موفقیت من در طول کسب و کار شد.


شما با پذیرفتن اشتباهات کاری یک گام از دیگران و رقبای خود جلوتر خواهید بود. در تمام طول کار روزانه حتی اگر کارمندان اشتباه کردند شما باید اشتباهات را برای آنها فرصتی به عنوان جبران تلقی کنید.
وقتی که تجارتم را آغاز کردم همه چیز برای من ساده بود یک کار ابتدایی با پرسنل اندک و حقوق کمی که به آنها میدادم اما همانطور که کار شما پیشرفت و توسعه می یابد به طبع اشتباهات بزرگتری را ممکن است در طول کار تجربه کنید.


امروزه باید بتوانید در تجارت رقابت سالم داشته باشید رقابت ممکن است گاهی با شکست مواجه شود ولی نباید شما را نا امید کند در همه حال باید بدانید که کار ابعاد مختلفی دارد و یک بعد آن تجربه است این تجربه علاوه بر موفقیت های خوب ممکن است شکست و اشتباهات را هم پوشش دهد.


هر چقدر که اخلاق کاری بالاتری داشته باشید کمتر دچار اشتباه میشوید. یک شرکت خوب باید در درجه ی اول مشتری مدار باشد و پس از آن باید خدمات مداوم به مشتری ها ارائه دهد این رمز موفقیت یک کارآفرین یا مدیر است. بنابراین سعی کنید از اشتباهات درس بگیرید و آنها را گامی برای صعود خود به درجات بالاتر تلقی کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 8 اردیبهشت 93
مهربان باش، تخفیف بگیر! ◄

مطالب مرتبط
بنر