بانک مرکزی بالاخره نرخ سود بانک ها را اعلام کرد

سه شنبه ، 9 ارديبهشت 1393 ، 07:41

درپی توافق بانک‌های دولتی و خصوصی مبنی بر تعیین نرخ سود سپرده بین 10 تا 22 درصد، بانک مرکزی با ارسال نامه‌ای به مدیران بانک‌ها، این تصمیم بانکداران را تائید و به اجرای دقیق جدول جدید نرخ‌های سود سپرده بانکی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بانک مرکزی درپی توافق بانکها و موسسات اعتباری خصوصي، به اجرای دقيق جدول نرخ‌های سود مطروحه تاکید کرد.

بانک مرکزی اعلام کرد: این بانک طی نامه شماره 29739 / 93 مورخ 8/ 2/ 93 به عنوان مدیران عامل بانکهاي دولتي، غيردولتي و موسسات اعتباري توسعه، عسکريه و کوثر، ضمن تاييد و حمايت از تصمیمات صورت گرفته در کانون بانک‌ها و موسسات اعتباري خصوصي و شوراي هماهنگي بانک‌ها درخصوص نرخ‌هاي سود سپرده‌ها به اجراي دقيق جدول نرخ‌هاي سود مطروحه تاکید کرد، متن نامه ارسالی به این شرح است:

« جهت مديران عامل محترم بانکهاي دولتي، غيردولتي و موسسات اعتباري توسعه، عسکريه و کوثرارسال گرديد.»

"باسلام؛

احتراماً،با اشاره به توافقات انجام شده بين مديران عامل بانک‌ها وموسسات اعتباري مجاز در حضور رييس کل محترم بانک مرکزي درتاريخ 3/ 2 / 1393 و با عنايت به هماهنگي‌هاي صورت گرفته در کانون بانک‌ها و موسسات اعتباري خصوصي و شوراي هماهنگي بانک‌ها درخصوص نرخ‌هاي سود سپرده‌ها، بدينوسيله به آگاهي مي‌رساند وفق توافق انجام شده، اين بانک ضمن تاييد و حمايت از تصميمات مذکور، به اجراي دقيق جدول نرخ‌هاي سود مطروحه نظارت داشته و با موارد تخلف در چارچوب ضوابط قانوني برخورد خواهد کرد.

مقتضي است دستور فرمائيد مراتب در اسرع وقت به کليه شعب و واحدهاي ذيربط اعلام و برحسن اجراي آن نظارت مستمر اعمال گردد. انتظار مي‌رود ضمن اجراي دقيق نرخ‌هاي مورد توافق از ارائه و اعلام هرگونه محصولي که نرخ موثر آن بيشتر از نرخ‌هاي مندرج در جدول مورد توافق باشد اکيداً خودداري شود.

مديريت کل نظـارت بر بانکها و موسسات اعتباري اداره نظارت بر بانکها و موسسات اعتباري"

عصر دیروز اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی از تعیین نرخ سود سپرده یک ماهه تا یک ساله بین 10 تا 22 درصد خبر داده بود.

نرخ سود سپرده های روزشمار و کمتر از سه ماه 10 درصد، سه تا شش ماه 14 درصد، شش تا 9 ماه 16 درصد، بیش از 9 ماه تا کمتر از یک سال 18 درصد و سپرده های یک سال 22 درصد تعیین شده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نرخ سود اعلام شد بازار ارز آرام گرفت بورس به آرامش رسید
بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،9 اردیبهشت 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر