نرخ سود اعلام شد بازار ارز آرام گرفت بورس به آرامش رسید

سه شنبه ، 9 ارديبهشت 1393 ، 08:26

 

با اعلام نرخ های جدیدی سود های بانکی بازار ارز و طلا آرام گرفت و بورس به آرامش رسید.

به گزارش بانکی دات آی آر، درحالی که قیمت دلار تا ظهر روز گذشته به مرز ۳ هزار و ۳۲۶ تومان رسیده بود ولی در پایان معاملات قیمت ها روند نزولی پیش گرفتند و حتی تا مرز ۳ هزار و ۲۶۰ تومان نیز پایین آمدند.

عده ای تزریق ارز حاصل از فروش محصولات پتروشیمی را عامل اصلی این آرامش می دانند.

تعیین نرخ جدید سود های بانکی اگرچه تاثیر مستقیمی در سایر بازار ها ندارد اما سبب تعیین تکلیف سرمایه گذاران شده و کمک می کند بازار هایی که علاقمند به سرمایه گذاری در آن ها هستند را برگزینند.

افزایش نرخ دلار و موج تقاضا در بازار در روزهای گذشته سبب شده تا قیمت انواع سکه و طلا نیز با افزایش مواجه شود.تا زمانی که نرخ دلار روند افزایشی داشته باشد، قیمت ها در بازار طلا نیز به همین منوال خواهد بود.

این در شرایطی است که بسیاری از کارشناسان افزایش تقاضا برای ارز را دلیل اصلی افزایش قیمت دلار در روزهای پایانی سال می دانستند و در سال جدید نیز ورود دولت به فاز دوم هدفمندی یارانه ها و همچنین افزایش قیمت حامل های انرژی را دلیل اصلی این نوسانات می دانند.



در شرایطی که دولت از پنجشنبه هفته گذشته با پایان زمان ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی و با افزایش قیمت حامل های انرژی رسما وارد فاز دوم هدفمندی یارانه ها شده است قیمت دلار در یک هفته گذشته از 3238 تومان به 3305 تومان رسیده است و بسیاری از کارشناسان رسیدن قیمت دلار به قیمت 3400 تومان خبر داده اند.

اما به عقیده نگارنده بازار ارز از ثبات برخوردار خواهد شد و با توجه به گشایش‌های ارزی صورت گرفته و همچنین تعیین نرخ جدید سود سپرده‌ها در شرایطی که تورم کاهش یافته است سپرده‌گذاری در بانک‌ها می‌تواند برای مردم مناسب باشد و در آینده نوسانات ارزی نخواهیم داشت.

به نظر می رسد تدبیر بانک مرکزی طی روزهای آتی رهگشا خواهد بود در غیر اینصورت امکان شکل گیری دوباره قیمت های حبابی دور از تصور نیست.

در اتفاق کاملا جداگانه هم  در جریان معاملات روز گذشته بازار سرمایه دماسنح بورس با رشد 207 واحدی به عدد 78 هزار واحد رسید.

در حالی که معاملات روز گذشته بازار سرمایه در پی چند روز رشد پی‌درپی روند کاهشی را در پیش گرفته بود، با بازگشایی نماد معاملاتی "فارس" شاخص بورس 207 واحد رشد کرد و در ارتفاع 78 هزار و 131 واحدی قرار گرفت.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► قرارداد 10 میلیارد دلاری ایران و روسیه
بانک مرکزی بالاخره نرخ سود بانک ها را اعلام کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر