برگشت چک به علت خرابی سیستم !

سه شنبه ، 3 دی 1387 ، 12:17

تا کنون برگشت چک به علت خالی بودن موجودی حساب را شنیده بودیم اما امروز با خبردار شدیم یکی از شعبه های بزرگترین بانک دولتی ایران یک چک را به علت "خرابی سیستم" برگشت زد.

یک شهروند تهرانی امروز مستنداتی ارائه کرد که براساس آن، یکی از شعبه های بزرگترین بانک دولتی ایران در اقدامی نادر - بخوانید سهل انگاری - به برگشت چک به علت خرابی سیستم اقدام کرد.

تصویر پائین بیان کننده این اقدام نادر شعبه سعدی جنوبی بانک ملی ایران است.

 



 این تصویر از چهار جهت قابل بررسی است؛ نخست اینکه چرا شعبه سعدی جنوبی بانک ملی برگشت چک را در فرمهای مخصوص چکهای برگشتی، پر نکرده است.

دوم اینکه چرا این شعبه موضوع خرابی حساب را به شعبه مرکزی بانک ملی گزارش نکرده است تا با اتخاذ تدابیر خاص، مشکل مشتری مورد نظر در اسرع وقت حل شود و موجب سرگردانی این مشتری نشود.

سوم اینکه مشتری که با چک برگشتی به علت خرابی سیستم مواجه شده است، احتمالا برای مراجعه دوباره به بانک برای نقد کردن چک باید کارمزد نیز پرداخت کند.

آخر آنکه برگه ای که بر روی چک برگشتی ( برگه "برگشت خورد. علت : خرابی سیستم" ) منگنه شده، کپی بوده است و نشان می دهد احتمالا موارد دیگری نیز در این باره اتفاق افتاده است و یا می خواهد بیفتد.

این پایگاه آمادگی دارد  برای بررسی های بیشتر، توضیحات آنها را نیز منتشر کند همچنین هموطنان محترم می توانند در صورت مشاهده موارد مشابه این مورد مراتب را با این پایگاه در میان بگذارند تا به اطلاع عموم مردم و مسئولان برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

► گشايش شعبه بانک ملت در مالزی
سارق عابر بانك‌ها، طعمه‌هايش را دنبال نخود سياه مي‌فرستاد ◄

مطالب مرتبط
بنر