10 ویژگی کارفرمایان بد اخلاق

چهارشنبه ، 10 ارديبهشت 1393 ، 13:47

 


مدیران و کارفرمایان اغلب به دلیل مشغله و سختی کار ممکن است گاهی دچار ناراحتی یا عصبانیت بشوند در این حالت کارمندان باید با احتیاط با مدیرشان برخورد کنند چون اخلاق در کار امر مهم و اساسی است. اخلاق سالم باعث پیشبرد یک کار میشود البته بد اخلاقی بعضی از افراد به شخصیت و خلق و خوی خودشان برمیگردد. اگر مدیر شما فقط در موارد حساس و عدم وجود نظم کاری بد اخلاق میشود خوب این طبیعی است اما اگر در کل مدیرتان بد اخلاق است پس باید احتیاط کنید. مدیر خوب میتواند با بیان خوب کار را سر و سامان دهد یا بلعکس باعث تشدید استرس در محیط کار شود. به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر مدیران بد اخلاق تر اغلب از این گونه جملات و عبارات استفاده میکنند که در زیر میخوانید.

 


1-مدیران بد اخلاق اغلب کم حوصله اند. آنها با کوچکتری اشتباه کارمندان به آنها تذکر میدهند که این شرایط کاری تغییر ناپذیر است و باید خودتان را با آن وفق بدهید! اینگونه مدیران اغلب کارمندان را سرزنش میکنند چون حوصله ی اشتباهات کاری را ندارد. آنها دائما به کارمندان یادآوری میکنند که من به عنوان یک مدیر شما را استخدام کردم پس باید از این شرایط کاری تبعیت کنید. آنها به کارمندان میگویند "خیلی هم خوش شانس هستید که در شرکت من کار میکنید". اینگونه ادبیات مناسب مدیران نیست هر چقدر هم که خلق و خوی شاد نداشته باشید نباید اینگونه سخن بگویید.


2-مدیران بد اخلاق اغلب به تنبلی کارمندان حساس هستند. آنها با نامهربانی و تندی با کارمندان برخورد کرده و در برخی از موارد کارمندان خوبشان از دست میدهند. مسئولیت های یک کارمند باید در زمان استخدام به وی گفته شود و در حین کار به کارمند فرصت داده شود تا خود را آماده کند. بنابراین مدیران بد اخلاق از همان روز اول از کارمند توقع دارند که کامل و بدون نقص کار انجام دهد.


3-مدیران بد اخلاق مستقیما به کارمند تذکر داده و باعث تحقیر و ناراحتی او در محیط کار میشوند. آنها به دلیل بی حوصلگی نمیتوانند نا منظم بودن کار را تحمل کنند و به جای تذکر به کارمندان به صورت خصوصی در جمع نقطه ضعف کارمندان را عنوان می کنند. اما مدیران با تجربه تر به کارمندان تذکر خصوصی میدهند.


4-مدیران بد اخلاق معمولا توجهی به عملکرد کارمندان ندارند چون از آرامش ذهنی برخوردار نیستند کمتر میشنوند و بیشتر امر میکنند بنابراین کارمندان را به خوبی نمیشناسند و نمیتوانند بازخورد کاری آنها را بررسی کنند.


5-یک مدیر عامل خوب باید همه چیز را برای کارمندانش فراهم کند در این صورت کارمند دلسوزانه تر عمل می کند. ایجاد شکاف در کار اغلب به دلیل عدم توجه به کارمندان است . کارمندان با مدیران بد اخلاق کنار نمی آیند چون خلق و خوی افراد متفاوت است برخی از افراد طبیعتاً بی حوصله اند یا استرس زیاد دارند بنابراین این مدیران نمیتوانند تیم کاری خوبی داشته باشند.


6-مدیران بد اخلاق منتظر یک اشتباه کوچک هستند تا مثل یک گردباد همه چیز را به هم بریزند. آنها شاید به دلیل مشغله ی زیاد بی حوصله باشند اما این دلیل خوبی نیست که همه ی ناراحتی هایشان را بر سر کارمندان پیاده کنند. کارمندان در محیط های آرام ایده های کاری شان را مطرح میکنند طبیعتاً مدیری که بد اخلاق است کارمند را از خود دور می کند و کارمند انگیزه‌اش را برای کار از دست میدهد.


7-مدیران بد اخلاق ایرادگیر هستند آنها حساسیت بالایی دارند و نمیتوانند کوچکتری مشکل را تحمل کنند. یک مدیر باید همان گونه که توقع احترام دارد خود به دیگران هم احترام بگذارد. مدیران بد اخلاق به کوچکترین و جزیی ترین مسائل حساسند ممکن است روزی به پوشش کارمندان یا نوع برخورد آنها حساس شوند و ایرادهای نا به جا بگیرند بنابراین در اکثر موارد نمیتوانند به خوبی مدیریت کنند وشیرازه ی کار از هم میپاشد.


8-این گونه مدیران اغلب این جمله را زیاد تکرار میکنند "کاری که من میخواهم را انجام دهید"! آنها اغلب تحکّمی صحبت کرده و به جای اینکه تاثیر خوب داشته باشند تاثیر منفی دارند کارمندان باید برای پیروی از دستورات مدیر ابتدا به خاطر احترامی که به او میگذارند دستوراتش را پیروی کنند. بنابراین لحن تحکّمی آنها باعث عدم انجام امور می شود.


9-مدیران بد اخلاق به هیچ وجه انتقاد پذیر نیستند آنها فقط خود و کارشان را میبیند بنابراین نقص کاری برای آنها روشن نیست. کارمندان باید از مدیر انتقاد کنند. انتقاد دوستانه و مثبت در جهت پیشرفت کار لازم است این را مدیران خوب میدانند.


10-آنچه که باعث عدم موفقیت مدیران میشود عدم اتحاد کارمندان است. مدیران بد اخلاق خود باعث ایجاد تنش بین کارمندان میشوند در نتیجه کار گروهی انجام نشده و مشکل و اختلال در روند کاری بوجود می آید بنابراین اگر میخواهید یک گروه کاری خوب و فعال داشته باشید اولین شرط رعایت اصول اخلاقی است بهتر است منشوری از این اصول اخلاقی تهیه کنید و آن را در محل کار قرار دهید تا روزانه هم کارمندان و هم شما با دیدن آن به مسائل اخلاقی پایبند باشید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► تهران 12.5 میلیونی شد
راه‌های ساده برای کاهش چشمگیر پول برق ◄

مطالب مرتبط
بنر