تازه وارد های بورس چند نفراند؟

شنبه ، 13 ارديبهشت 1393 ، 12:07

 

در خبرها آمده بود تعداد کد سهامداری در حالی طی سال 91 به میزان شش میلیون و 488 هزار بوده که این تعداد به رقم هفت میلیون و 362 هزار کد طی سال 92 افزایش یافته است.

به گزارش بانکی دات آی آر، به این ترتیب در سال 92 حدود 900 هزار نفر به بازار سرمایه راه یافته اند.

بخشی از تعداد کد سهامداری عنوان شده مربوط به حضور سهامداران حقوقی و حقیقی در بازار سرمایه و سرمایه گذاری در آن بوده و بخش اندکی از آن در حدود 155 هزار کد نیز به خرید اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن اختصاص دارد.

بزرگترین سرمایه دارهای دنیا بورس بازان موفقی هستند.یادتان نرود بورس بازی حرفه ای ترین و سریع ترین و بقولی مشروع ترین راه سرمایه دار شدن است. اگر بخواهید بورس شغل اصلی شما باشد.ناچار به حضور در آن هستید البته این حضور حتما نباید فیزیکی باشدشرکت در مجامع شرکتها . خواندن روزنامه و سایتها و گاهی هم حضور در تالارشیشه ای جهت تبادل اطلاعات که با وجود سایتهای فعلی این امر آسانتر شده است.


اگر حرفه ای باشید این ریسک پائین می آید . اما اگر آماتور باشید و همین طوری کورکورانه از بقیه تقلید کنید . ریسک سرمایه گذاری شما بالا می رود فرقش با بقیه بازارها در همین ریسکش است غیر از ریسک باید توجه کنید درجه نقد شوندگی آن (بورس) به نسبت بقیه جاها کمتر است مثل بازار ارز و طلابعضی وقتها شرکتها نمادشان را می بندند که در این مواقع اصلا امکان نقد کردن سرمایه وجود ندارد.

کسانی در بازار سرمایه موفق هستند و کارهای آنها ریسک کمتری دارد که از پدیده ای به نام دنباله روی جمعیت دور هستند و بر اساس واقعیت های اقتصادی و متغیرهای عینی تصمیم سازی می کنند.

برای اینکه در فعالیت های اقتصادی و هر گونه تصمیم گیری موفق شویم باید انتخاب درست داشته باشیم و کارهای درست هم درست انجام دهیم. باید بدانیم چه سهامی را از چه شرکتی و به چه میزانی خریداری کنیم و اگر انتخاب ما درست نباشد تلاش های بعدی حتی اگر با بهروری بالاتر همراه باشد باعث شکست می شود.

سعی کنید در سهامی سرمایه گذاری کنید که از بزرگان بازار و از خانواده صنایع دارای مزیت نسبی هستند. اسیر جو بازار نشوید و تصور نکنید پربازده ترین سهام، لزوما در آینده نیز پربازده خواهند بود.

تاکید زیادی داریم که حداقل با دیدی چند ماهه اقدام به خرید سهام کنید. تاکید بیشتری داریم که هر روز و هر لحظه قیمت سهام را دنبال نکنید چون نوسان جزئی از بازار است و تنها در کوتاه مدت می تواند شما را از بازدهی مطلوب در یک سهم با بنیاد مناسب و قوی بازدارد.

انتظار خود از بازدهی بازار را کنترل کنید.متاسفانه بازار سهام مهجورترین بازار کشور است و در حالی که باید اصلی ترین نقش در رونق صنایع، وضعیت اشتغال و کنترل تورم را داشته باشد اما بسیاری از سرمایه گذاران و افراد عادی را از خود رنجانده است.
با این وجود باید بگوییم که به آینده بازار سهام بسیار امیدوار هستیم و همچنان افراد را دعوت می کنیم بخشی از سرمایه خود را در قیمت های مناسب صرف خرید سهام نمایند.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► میلیاردرهای ایران به زودی معرفی می‌شوند
معیارهای تعیین نرخ سود سپرده‌های بانکی ◄

مطالب مرتبط
بنر