آسیب شناسی منفی بافی ایرانی + یک راه حل ساده

يكشنبه ، 14 ارديبهشت 1393 ، 07:33

 

منفی بافی نقطه مقابله سرخوشی است . تابه حال به حرف های جاری یک میهمانی ،محفل خانوادگی ، بحث های اتوبوس و تاکسی دقت کرده اید. حتما شنیده اید اما آیا کمی به آنها عمیق شده اید. حقیقت این است که در بسیاری از جمع ها این روز ها دائما فضایی تاریک ترسیم می شود و همه آدم ها خاکستری و تیره اند.

به گزارش بانکی دات آی آر، عارضه ای که متاسفانه در حال همه گیر شدن است،فقیر، غنی ،خانم، آقا و حتی خردسال ها هم دارند فرا می گیرندش این عارضه در طول تاریخ باعث شکست ملتها، جوامع، خانواده ‏ها و مردم بزرگ و کوچک شده است. عارضه‏ ای که می‏توان آنرا بزرگترین بیماری طول عمر جهان نام برد. این عارضه بسیار خطرناک و کشنده بوده و بسیار از نقشه ‏ها و برنامه‏ های مبتلایان به منفی‏ گرایی را بهم ریخته است.

 

بدبخت می شویم، نابود می شویم، تنها می شویم، بی پول می شوم، بی پناه خواهم شد. اوضاع خراب است، حالم بد است و....

گاهی به نظر می رسد در برخی مجالس اگر کسی خلاف این جریان حرکت کند محکوم به خود شیفتگی، خود پرستی و غرور خواهد بود!

ثروتمندانی که ثروتشان را انکار می کنند چون می ترسند با انگ مال مردم خوری روبرو شوند.

تحصیل کرده ایی که از اظهار نظر می ترسند چون نگرانند دیگران بگویند در حال به رخ کشیدن معلوماتش است.

زوچ های خوشبتخی که از ترس چشم خوردن خوشبختی شان را انکار می کنند!!

لحضه های شادی که به بهانه واقعیت گویی تیره و تار می شوند.

درست است که بدبینی در موارد شدت آن از اختلافات روانی محسوب می شود، که برای درمان به کار روان شناسی و روان درمانی نیاز است و باید به روان شناس بالینی مراجعه شود. اضطراب و افسردگی می توانند منشا بسیاری از بدبینی ها باشند.

اما حقیقت این است آنچه در سطح جامعه در حال همه گیرشدن است بیش از اینکه بیماری و اپیدمی همگانی باشد یک عادت بد است که بین ما مرسوم شده.معروف است كه بسياري از ما ايراني ها به خاطر تاريخ گذشته مان همه چيز را يا سفيد مي بينيم يا سياه . هنگامي كه شرايط بر وفق مرادمان نيست دنيا را سياه مي بينيم و تنها به منفي بافي مي پردازيم. اين درحالي است كه مطالعات اخير نشان داده منفي گرايي مسري است و نظرات منفي ديگران بسيار بيشتر از نظرات مثبت آنها روي افراد تأثير مي گذارد. در نتيجه لحظاتي هست كه احساس مي كنيم دور و برمان پر ازامواج منفي است و ما در دنيايي از نااميدي غرق شده ايم. باید این حباب را بشکنیم از منزل خودتان شروع کنید.

مطالعات نشان داده خوشبيني يك مهارت است و هر انساني مي تواند آن را بياموزد. كافي است هر فردي به جاي موارد منفي، روي چيزهاي خوب تمركز پيدا كند.

از همین امروز شروع کنید پیشنهاد ما به شما مکانیزم شرطی سازی است یک جعبه یا قلک تهیه کنید و با همه اعضای خانواده قرار بگذارید هرکس کلام منفی مطرح کرد باید مبلغی جریمه بپردازد.

عواید این صندوق راهم می توانید صرف امور خیریه کنید به این ترتیب همه اعضای خانواده را آموزش دهید تا افکار منفی را از خودشان دور کنند.

باور کنید کار آسانی نیست اما وقتی موفقیت حاصل شود خواهید دید زندگی شما رنگ و بویی جدید یافته است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► رویارویی با افزایش چک های برگشتی با اصلاح ساختار بانکی
بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،14 اردیبهشت 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر