حفاظت از داده ها چگونه است؟

يكشنبه ، 14 ارديبهشت 1393 ، 10:21


حفاظت از داده های یک شرکت بسیار مهم و جدی است. اینکه یک شرکت چطور باید داده ها و اطلاعات خصوصی و شخصی مربوط به کار و تجارت را دریافت، ذخیره یا حفظ کند؟ چطور باید آن را از بین ببرد؟ مخصوصا اطلاعات مربوط به مشتری ها، کارکنان، خدمه و داده هایی که مربوط به کار است.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر سختگیری هایی که در حفظ داده های یک شرکت اعمال میشود کاملا به نفع خود آن تجارت خواهد بود. همچنین دفتر کمیسیون داده ها در بریتانیا برای برخی از شرکت های بزرگ قوانینی در این جهت ارائه داده است که برای عدم حفظ داده ها از سوی شرکت ها جریمه اعمال میشود. زیرا در اغلب موارد این شرکت ها موضوع حفظ اطلاعات شخصی شان را جدی نمیگرفتند بنابراین در حال حاضر این جریمه ها برای کسب و کارهای کوچک نیز در نظر گرفته شده است.


اما چرا حفاظت از داده ها و اطلاعات مهم است؟ در دنیای امروز بی شک هزاران معامله و مبادله صورت میگیرد. انواع شرکت های مختلف با یکدیگر بازرگانی داشته و تعامل دارند بنابراین حتما باید دقت کنید که شرکت شما ملزم نیست همه ی راز و رمزهای کاری اش را در اختیار دیگران قرار دهد.


اخیرا در لندن یک شرکت حمل و نقل بین المللی " " Jala Transportبا از دست دادن فقط یکی از لپ تاپ های رانندگانش اطلاعات  مالی حدوداً 250 مشتری خود را از دست داد بنابراین باید حفظ از داده ها را جدی بگیرید. پشتیبانی قوی، استفاده از نرم افزارهای آنتی ویروس یا نگه داری اطلاعات در لاکرهای شخصی یا حتی شخصی سازی داده ها به شما در حفظ اطلاعات کمک میکند.


در بریتانیا شرکت ها موظف هستند که مسئولیت حفظ داده هایشان را بر عهده بگیرند در اصل دولت از شرکت ها تعهد میگیرد که داده ها را سازمان دهی کنند. بریتانیا 8 اصل مهم را برای حفظ داده ها به شرکتها اعلام نموده که باید آن را رعایت کنند در اصل اصول و قوانین حفظ داده ها به نفع خود شرکت هاست و جریمه های اعمال شده نیز باعث کاهش عدم توجه شرکت ها به این امر مهم میشود. این اصول در مورد حفظ داده ها، ذخیره و نگه داری آنها در هر شرکت است.


اخطار دولت بریتانیا به شرکت ها برای اعمال جریمه حدود 35  پوند است. اما در صورت تکرار خطا این مبلغ دو برابر خواهد شد. در واقع اعمال جریمه نشان از اهمیت حفظ داده های یک شرکت است. حفظ اطلاعات شخصی کارمندان نیز به اندازه ی راز و رمزهای کاری از اهمیت بالایی برخوردار است.


به کسب و کارهای کوچک پیشنهاد میشود که تا حد امکان اطلاعات کاری را روزانه بررسی کرده و داده ها و ایده ها و همه ی آنچه که مربوط به کارشان است حفظ و نگه داری کنند. شاید جمع آوری اطلاعات به اندازه ی حفاظت از آنها سخت نباشد. لیست کلی از اطلاعات شخصی کارمندان و همچنین داده های خود داشته باشید و آن را نزد کارفرما یا کسی که مسئول پشتیبانی از سایت و اطلاعات شماست نگه داری کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► درآمد سرسام آور فردوسی پور از جام جهانی 2014
جزئیات جدید از هک 18 میلیون آدرس ایمیل ◄

مطالب مرتبط
بنر