نه گفتن در کار را تمرین کنید!

دوشنبه ، 15 ارديبهشت 1393 ، 05:40


گاهی اوقات در زندگی باید به بعضی از چیزها نه گفت! این بدین معناست که همیشه هر آنچه که به ما گفته میشود یا هر پیشنهادی که به ما داده میشود نباید حتما آن را قبول کنیم. نه گفتن خود هنری است که هر کسی آن را ندارد. شما باید نه گفتن در کار را تمرین کنید به بعضی از مسائل کاری نه بگویید.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر برای نه گفتن در کار باید تمرین کنید. افراد خجالتی یا کم رو معمولا در نه گفتن مشکل دارند بنابراین راهنمایی های زیر به شما کمک کنید که بتوانید در مقابل خیلی از پیشنهاد ها یا حتی اختلافاتی که ممکن است در کار به وجود بیاید و سوء تفاهم ها نه بگویید.

 


1-فعال باشید. فردی که فعال است معمولا همه چیز را مورد بررسی و ارزیابی قرار میدهد و به سادگی هر چیزی را قبول نمیکند. حتی به فرصت های کاری گاهی باید نه گفت. برخی از فرصت هایی که پیشنهاد میشود ممکن است با موقعیت و شرایط فعلی شما سازگار نباشد بنابراین باشد دقت کنید که تمرکز کاری شما از بین نرود.


2-معیارهای خود را فراموش نکنید. قطعا هر کسی برای خود اهداف، آرزوها و معیارهایی دارد که باید آن ها را بنویسد و نزد خود نگه دارد. بنابراین وقتی که میخواهید کاری را انجام دهید یا کنفرانسی شرکت کنید اگر این ها با اهداف و معیارهای شما سازگاری ندارد باید نه بگویید. شما باید فرصت هایی را که در زندگی و کار برایتان پیش می آید مورد ارزیابی قرار دهید هر فرصتی لزوما باعث موفقیت شما نخواهد شد.


3-برای کسب فرصت های بهتر باید اهل مذاکره باشید. مثلا اگر به شما پیشنهاد سخنرانی کاری برای مشتریان یا برگزاری همایش و ... شود باید تمام جوانب را در نظر بگیرید همین که جواب مثبت دهید یعنی مسئولیتی را پذیرفتید بنابراین دقت کنید فرصت هایی که به وجود می آید همگی برای موفقیت شما طراحی نشدند.


4-اگر همیشه خود را عادت به جواب مثبت دادن بکنید ممکن است دیگران نظرشان در مورد شما عوض شود. یعنی اینکه شما همیشه به همه چیز بله میگویید و هیچ بعدی از مسائل را در نظر نمیگیرید در این مواقع ممکن است باعث سوء تفاهم شده و یا خود را در دردسر بیندازید. زمان شما ارزشمند است و اگر بخواهید این زمان ارزشمند را صرف امور غیر مهم کنید فرصت های بهتر را از دست میدهید. خود را عادت ندهید که به هر چیزی بله بگویید. شما هر زمان که از کار عقب بیفتید از زندگی و درآمدتان عقب افتادید بنابراین دقت کنید.


5-همیشه سعی کنید برای نه گفتن نهایت ادب و احترام را رعایت کنید. نه گفتن شما نباید به گونه ای باشد که باعث آزردگی دیگران شود یا روابط دوستانه تان را از دست بدهید. همیشه محافظه کار باشید دقت کنید که تصمیمی که میگیرید مناسب جایگاه شما باشد نه گفتن در کمال احترام و ادب بسیار مثبت عمل خواهد کرد با خودتان تمرین کنید که مثل افراد حرفه ای به امور روزمره نه بگویید.


6-نه گفتن در ارتباط با مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر از ابتدا برخورد با مشتری حرفه ای باشد لازم نیست که بعدا نه بگویید اما در هر صورت اگر مشتری وجد داشت که نتوانستید او را متقاعد کنید و به اصطلاح مشتری بد خلقی به شما مراجعه کرده باید با تمام انرژی با او گفت و گو کنید چون عصبانیت و ناراحتی شما جو این خرید و فروش را بر هم میزند دقت کنید در ارتباط با افراد بد اخلاق باید بالعکس آنها عمل کرد.


7-نه گفتن به حرفه ای شدن شما کمک کنید. باعث میشود شما با تجربه تر شوید و فرصت های بهتری به سراغتان بیاید. مخصوصا اگر تازه کاری را شروع کردید یا کارآفرین هستید و شروع به فعالیت کردید باید دقت کنید نه گفتن در خیلی از مواقع به نفع شما و کارتان خواهد بود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،15 اردیبهشت 93
افزایش قیمت برق تنها در مرحله اول هدفمندی بود ◄

مطالب مرتبط
بنر