کارآفرینان موفق چه ویژگی های شخصیتی دارند؟

دوشنبه ، 15 ارديبهشت 1393 ، 13:20


حقیقتاً کارآفرینان موفق یکسری ویژگی های شخصیتی مثبت دارند. صرف نظر از تعریف هر یک از افراد از موفقیت، موفقیت تجار و کارآفرینان برای هر کسی که تازه شروع کرده میتواند نوعی تجربه، عبرت یا حتی انگیزه باشد. کارآفرینان که بیش از همه باید دارای انگیزه و علاقه باشند یکسری ویژگی های بارز شخصیتی دارند که گروه خبر بانکی دات آی آر آنها را به شما معرفی میکند.

 


1-کارآفرینان موفق بیش از همه از زندگی لذت میبرند زیرا امیدوار هستند. این امیدواری باعث انگیزه آنها شده و هر آنچه که از سود، درآمد، موفقیت و... بدست می آورند به دلیل همین امیدی است که در وجود آن ها قرار دارد.


2-کارآفرینان موفق در کارهایشان جدی هستند. شما هیچوقت نمیتوانید یک کسب و کار خوب داشته باشید مگر اینکه به کار، تجارت، محصولات و اهدافتان اطمینان داشته باشید. خیلی از کارآفرینانی که از کار در منزل شروع بع فعالیت میکنند اغلب ناموفق اند چون کار برایشان جدی نیست.


3-برنامه ریزی یکی دیگر از کلیدهای موفقیت کارآفرینان است. برای ایجاد و توسعه ی یک کار حتما باید برنامه ریزی وجود داشته باشد. برنامه ریزی کاری به اندازه ی برنامه ریزی در زندگی شخصی مهم است. مخصوصا کارآفرینانی که تازه شروع به فعالیت کردند. برنامه ریزی باید به گونه ای باشد که به ارزیابی و تجزیه و تحلیل داده های کاری بپردازد.


4-مدیریت مالی صحیح و عاقلانه از ویژگی های مهم کارآفرینان است. آنها بسیار در دخل و خرج دقیق بوده و سرمایه گذاری های خود را در بهترین راه ممکن انجام میدهید. نیروی حیاتی هر کسب و کاری نقدینگی است. هر هزینه ای که برای کارتان میکنید باید از روی اصول باشد. تجهیزات و بزار مورد نیاز برای راه اندازی یک کار لازم است و کارآفرین موفق به بهترین نحو سرمایه خود را برای این امور بودجه بندی میکند.


5-یک کارآفرین موفق پویا و فعال است. او همیشه به فکر گسترش و پیشرفت است به این صورت که تبلیغات، بازاریابی و فعالیت هایی از این قبیل را روزانه دنبال میکند. او این کار را بدون توجه به هزینه انجام میدهد زیرا تبلیغات هر چقدر هم که وسیع باشد باید پیوستگی داشته باشد بنابراین تبلیغات جزء مهمترین برنامه های کاری یک کارآفرین است.


6-کارآفرین موفق باید آگاه باشد. آگاهی تجار و به روز بودن آنها کمک به پیشرفت آنها میکند. یک کارآفرین باید خوب بازار کاری را بشناسد رقبای خود را شناسایی کند و در نهایت گام های موفقیت را یکی پس از دیگری بردارد. یکی از موفقیت هایی که کارآفرینان خوب به آن دست می یابند این است که توانایی شخصی شان بالا رفته و محصولات و خدماتشان را روز به روز افزایش میدهند آنها نه تنها به موضوع درآمد زایی بلکه به اشتغال زایی و مدیریت مجموعه ی کاری کمک کرده و در نهایت باعث به حرکت درآوردن چرخه تولید میشوند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► 10 ساعت مذاکره فشرده ایران خودرو و پژو
آخرین وضعیت وقایع حیاتی در کشور ◄

مطالب مرتبط
بنر