مشتریان بانک ها طعمه سارقان حرفه ای

چهارشنبه ، 17 ارديبهشت 1393 ، 09:54

 

مشتریان بانک ها به عنوان یکی از مطرح ترین بنگاه های اقتصادی هدف مناسبی برای سارقان و شیادانی هستند که می خواهند بدون زحمت پولی به جیب بزنند.

به گزارش بانکی دات آی آر، این روزها علاوه بر شیوه های قدیمی کیف زنی و زورگیری روش های نوین هک و سرقت های انترنتی هم به فعالیت های سارقین اضافه شده است بنا براین رعایت نکات زیر ضروری به نظرمی رسد.

1. رمز کارت خود را به صورت دوره‌ای تغییر داده و سعی کنید از شماره‌هایی که قابل حدس زدن هستند، نظیر سال تولد، شماره شناسنامه یا اول یا آخر شماره تماس یا شماره ملی به عنوان رمز استفاده نکنید.

 

 

2.اگر مجبورید کارت عابر بانک خود را به فرد دیگری بسپارید، پس از اتمام کار رمز خود را حتماً عوض کنید و به هنگام عملیات بانکی با دستگاهای خود پرداز(ATM) مراقب باشید.افرادی به بهانه های مختلف دنبال شماره حساب،شماره کارت و رمز های اول و دوم شما هستند تا از آن سوء استفاده نکنند.

3.کاربران می بایست موجودی حساب خود را با نگهداشتن رسید های بانکی (تراکنش ها)به طور مرتب کنترل و حسابرسی کنند و هرگونه مغایرت را به بانک اطلاع داده و از یک رمز برای حساب های مختلف بانکی خود استفاده نکنند.

4. نصب دوربین های مدار بسته و همکاری پلیس در برقراری نظم و امنیت در بانک ها بسیار تأثیرگذار است. ارائه آموزش های لازم به متقاضیان استفاده از کارت های عابربانک، رانندگان خودروهای حمل پول و اعلام تعمیرات ساختمانی بانک ها طی ساعات اداری و ایام تعطیلات به پلیس و کلانتری به عنوان نکات حایز اهمیت در جلوگیری از سرقت است.

5. کمبود سیستم نوبت دهی در بانک ها و کم بودن تعداد باجه های پاسخگویی موجب ایجاد ازدحام در پشت باجه ها و فراهم آوردن زمان مناسب برای جیب بری و سرقت می شود.

6.کشف ۷۰ درصد از پرونده های مربوط به بانک به کمک دوربین های مدار بسته انجام می شود، بنابراین مجهز بودن بانک ها به دوربین مداربسته در جلوگیری از سرقت اهمیت خاص دارد.

7.برای اینکه امنیت را به حداکثر خود برسانیم، باید در گام های نخستین جلوی دزدها گرفته شود. همه بر این موضوع آگاه و واقف هستند که هر انسانی برای ورود به جایی، از در آن مکان وارد می شود. در دزدی بانک ها و طلافروشی ها هم ابتدا از طریق درها اقدام می کنند. پس در اولین مرحله، باید امنیت درها را به حد اعلی برسانیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

 

► مدیرعامل پژو، قيمت خودرو را کاهش داد
برلوسکونی درحال جاروکشی + عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر