3 روش ساده برای افزایش خلاقیت در کار

چهارشنبه ، 17 ارديبهشت 1393 ، 13:55

خلاقیت داشتند در کار به تنوع کاری کمک میکند. گاهی اوقات یکنواختی محیط باعث کند شدن روند کاری میشود. خلاقیت داشتن خود به ایجاد ایده های کاری کمک میکند. به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر 3 روش ساده برای افزایش خلاقیت در کار وجود دارد. این سه روش به شما کمک میکند تا با افزایش خلاقیت در بازار کار بدرخشید.

اولین کاری که باید برای افزایش خلاقیت انجام دهید تصویر سازی ذهنی است. به عنوان یک کارفرما یا کارمند برای اینکه همیشه یک قدم جلوتر از دیگران باشید باید قدرت تصویر سازی ذهنی خود را بالا ببرید. بتوانید تصور کنید این قدرت تصور بالا باعث شکل گیری ایده های بزرگ میشود وقتی ذهن به اندازه ی کافی پتانسیل داشته باشد میتواند ایده های بزرگتری را در خود بپروراند. اگر میخواهید به طراحی محصولات جدید یا ایجاد یک بازار جدید اقدام کنید باید تصویر سازی ذهنی خود را بالا ببرید. خلاقیت به ما کمک میکند به آن چیزهایی که عادت کردیم و از آن پیروی کنیم فاصله بگیریم و چیزهایی جدیدتری را در ذهن خود قرار دهیم به این صورت که با پیشرفت تکنولوژی ذهن خود را آماده  میکنیم تا این چیزهای جدید را یاد بگیریم.

 


باری استیو مشاور روانشناسی در دانشگاه کالیفرنیا معتقد است انسان باید بتواند ذهن خود را آنقدر آماده کند تا بتواند آنچه که در آینده به وجود می آید را پیش بینی کند در اصل یک کارآفرین باید بتواند آنچه که در بازار کار به وجود می آید را پیش بینی کند. برای این کار باید تمام چیزهایی را که باعث عدم تمرکز میشود را از ذهن دور نمود. یک فرد خلاق ساعت ها ممکن است به یک ایده کاری فکر کند و آن را در ذهن طراحی کند این کار خود مستلزم وجود تمرکز است. برای اینکه ذهن را برای ایجاد خلاقیت آماده کنیم باید از 3 روش زیر استفاده کنیم.


1-نوع و جنس کار خود را در ذهن تان تصور کنید. آپشن های مختلفی را که میتوانند در این نوع کار اثر گذار باشند یا باعث تغییر در وضعیت کاری باشند کدام اند؟ لیستی از مواردی که  باعث پیشرفت کاری شما میشود در ذهن خود آماده کنید حال باید ببینید که چه عواملی کمک میکند تا شما به این موفقیت ها دست یابید. این دقیقا مثل کاری است که یک سرآشپز برای بهبود کیفیت غذاهایش در ذهن خود لیستی از بهترین مواد غذایی که باعث خرسندی مشتری ها و فروش بیشتر میشود می پروراند.


اینها باعث میشود بتوانید روی ایده های کاری متمرکز شوید علاوه بر اینها از ایده های کارمندان هم باید استفاده کنید آنها هم باید به خلاقیت فکر کنند شرکت هایی مثل Bag Borrow"" حتی از مشتریان خود میخواهند که ایده ها و نظرات خود را به کارفرما انتقال دهند.


2-برای رسیدن به خلاقیت باید سعی کنید ذهن خود را آرام کنید. ذهن اگر دچار پریشانی و آشفتگی باشد نمیتواند تمرکز کند در نتیجه ایده ای هم شکل نخواهد گرفت. آرامش خاطر رمز داشتن ایده های برتر است. خواندن کتاب و شعر به ذهن نظم میدهد ابتدا باید ذهن خود را آماده کنید و پس از آن آماده شدن ذهن به ایده های خوب فکر کنید. افرادی که همیشه عصبانی هستند و آشفتگی ذهنی دارند روند کاری شان رو به پسرفت است تا پیشرفت زیرا همه کارهایی که انجام میدهیم ابتدا در ذهن شکل میگیرد بنابراین ذهنی که آماده نباشد نمیتواند به خوبی ترویج خلاقیت کند.


3-لیستی از آنچه که شما را آزار میدهد تهیه کنید. آنچه که باعث آزردگی خاطر میشود را از ذهن دور کنید یا کمتر به آنها فکر کنید چون این موانع باعث عدم تمرکز شما خواهند شد. به جای آنها به راه حل فکر کنید هر راهی که بتواند موانع را از سر راه شما بردارد. ممکن است ایده ها خود راه حل باشند یا فرصت های کاری که به پیشرفت شما کمک میکنند اینها میتوانند به موفقیت شما در کار کمک کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 17 اردیبهشت 93
کاهش زمان سفر تهران تا شمال به 30 دقیقه؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر