راهکارهایی برای رفع بی مسئولیتی کارمندان

شنبه ، 20 ارديبهشت 1393 ، 10:12


کارمندان بی مسئولیت مستقیما روی روند کار تاثیر میگذارند آنها با عدم توجه به کار و غیر جدی گرفتن آن باعث کاهش پیشرفت شده و کار را مختل میکنند. کارمندان و کارکنانی که از زیر بار مسئولیت شانه خالی میکنند به تیم کاری آسیب رسانده و منجر به عدم موفقیت تلاش دیگر کارمندان هم خواهند شد. در هر شرکت یا سازمانی ممکن است از این قبیل کارمندان وجود داشته باشند که کار را چندان جدی نگرفته و کم اهمیت بپندارند. اما همین در هر سازمان یا شرکتی وجود فقط یک کارمند بی مسئولیت باعث عدم تعادل و توازن درکار خواهد شد.

 

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر راهکارهای مقابله با بی مسئولیتی کارمندان برای بهبود اوضاع به مدیران کمک خواهد کرد تا بتوانند با این آفت کاری مقابله کنند. البته در برخی از موارد هم چشم پوشی از بی مسئولیتی و یا نادیده گرفتن آن باعث بر هم خوردن نظم کاری میشود. مدیران باید اقدام فوری برای اصلاح رفتار غیر مسئولانه کارمندان داشته باشند.


1-گام اول برای مقابله با بی مسئولیتی کارمندان رفتار خود مدیران است. مدیران باید همیشه استانداردهای کاری و اخلاقی را برای کارمندان تکرار و بازگو کنند. اگر مدیری کار را جدی نگیرد کارمندان هم آن را جدی نخواهند گرفت. اگر مدیریت مسئولیت پذیر نباشد نباید از کارمندان توقع انجام کارها را داشته باشد.


2-به کارکنان سیاست های کاری را یادآور شوید. شما باید به کارمندان بی مسئولیتی آنها را تذکر دهید. مثلا به آنها فرصت دهید تا رفتار غیر مسئولانه خود را اصلاح کنند. در سیاست های کاری نظم و انضباط از اهمیت بالایی برخوردار است که مسئولیت پذیری هم جزء آنهاست. به کارمندان یادآوری کنید که بی مسئولیتی آنها ممکن است باعث عدم همکاری شما با آنها بشود بنابراین باید تا حد امکان به کارمندان تذکر دهید.


3-اگر کارمندان بی مسئولیت یا کارمندانی که کار را هنوز جدی نگرفتند زیاد شدند باید یک جلسه کاری ترتیب داده و بی مسئولیتی را به صورت جمعی به آنها تذکر دهید. این کار تاثیر بیشتری دارد. به کارمندان تذکر دهید که عدم همکاری صحیح آنها منجر به مختل شدن نوع کسب و کار خواهد شد و اثر سوء در روند کار خواهد داشت. تاخیر داشتن کارمندان یکی از نشانه های بی مسئولیتی آنهاست نظم و انضباط در رفت و آمد بسیار مهم است بنابراین کاری که مدیران باید انجام دهند تذکرات جدی است.


4-از کارمندان بخواهید علت بی مسئول بودن شان را توضیح دهند گاهی اوقات ممکن است عدم رضایت کارمندان از کار باعث بی مسئولیتی آنها بشود از خود کارمندان راهکار بخواهید. شاید باید بیشتر از همیشه حواستان به کارمندان باشد. طرح ها و برنامه های کاری شما مستقیما روی روند کاری کارمندان اثر میگذارد بنابراین باید انتظارات خود را از کارمندان روشن کنید و متقابلاً انتظاراتی که آنها از شما دارند.


5-برای بهبود اوضاع کاری باید خوب فکر کنید مشکل از کجاست؟ گاهی اوقات مشکل از نوع مدیریت است که باعث بی مسئولیتی کارمندان میشود. اگر بی مسئولیتی کارمندان ادامه یابد قطعا نمیتوانید کار را پیش ببرید بنابراین باید دقت کنید مدیریت شما از کم و کاستی های برخوردار نباشد که کارمندان کار را جدی نگیرند. رفتار مناسب یک مدیر و اهمیت آن به کار حتی به جزییات باعث میشود کارمندان کمتر تنبلی کنند. مشکلات کاری را باید با صحبت و گفت و گو حل کنید این راهکار بهتری برای بهبود اوضاع کسب و کار خواهد بود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 20 اردیبهشت 93
اسکناس 50 تریلیون دلاری/عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر