راه موفق بودن در کار چیست؟

شنبه ، 20 ارديبهشت 1393 ، 13:02


این روزها همه به دنبال موفقیت در کار هستند. موفق شدن در حال حاضر شاید نیاز به خیلی از اصول مهم و اساسی باشد که هر کسی باید آن را در کار استفاده کند ما آنچه که مهم تر است راه رسیدن به موفقیت و پیمودن این مسیر خواهد بود. به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر حرفه ای شدن و موفقیت در آینده را باید از خودتان شروع کنید اطمینان از اینکه در مسیر پیشرفت هستید یا خیر ابتدا از جزئیات شروع شده و بعد به مسائل مهمتر خواهد رسید داشتن یک مسیر شغلی موفق نیاز به افرادی دارد که موفق شدن را باور داشته باشند در اینجا ما استراتژی هایی را برای موفق بودن به شما معرفی میکنیم.


1-روابط عمومی شما با دیگران چگونه است؟ آیا ارتباط کلامی خوبی دارید؟ صحبت کردن شما و گفت و گو با دیگران عامل مهمی در رسیدن به موفقیت است شما به عنوان کارمند با رییس خود چگونه ارتباط کلامی برقرار میکنید؟ یا به عنوان مدیر با کارمندان چگونه سخن میگویید. آنچه که بیش از همه در یک روز کاری به آن نیاز داریم کلام و صحبت است. ارتباط کلامی خوب با دیگران و جدی گرفتن کار از عوامل مهم موفق بودن است. احترام گذاشتن و برخورد مناسب شما با دیگران بسیار اثر گذار است.


2-چه میزان برای کاری که انجام میدهید ارزش قائل میشوید؟ ارزش گذاری افراد روی کاری که انجام میدهند نشان از مسئولیت پذیری آنهاست. قطعا اگر کاری به درستی انجام نگیرد موفقیتی هم در کار نخواهد بود. ارزش گذاری شما روی کار و میل و علاقه به انجام کار در موفقیت بسیار اثر گذار است افراد موفق کار را با علاقه و میل انجام داده و تمام توجه خود را روی کار متمرکز میکنند. وقتی برای انجام کار ارزش قائل باشید همه ی تلاشتان این است که کار با موفقیت انجام شود.


3-اگر اهداف کاری شما بلند مدت بوده و میخواهید در کارتان بیش از آنچه که در حال حاضر دارید را به دست بیاورید باید مشتاق فرصت های کاری جدید باشید به این معنا که کار خود را در صورت وجود ظرفیت ارتقا و توسعه دهید. حتی مشاوره یا راهنمایی به دیگران به شما در کسب تجربه ی بیشتر و در نهایت موفقیتهای بیشتر کمک خواهد کرد. شما باید برای انجام کارهایی که در آن فرصت ارتقا و توسعه را به شما میدهد مشتاق باشید.


4-مهارت های تان را افزایش دهید. هرچه بیشتر یاد بگیرید به موفقیت نزدیکترید. مهارت ها فقط آموزشی نیستند مهارت صحبت کردن، مذاکره کردن، ارتباط خوب و... اینها به شما کمک میکند تا پیشرفت کنید. این مهارتهای بین فردی نقش مهمی در موفق بودن شما دارد. این گونه مهارتها باعث میشود دیگران بیشتر علاقه مند به ارتباط با شما و همکاری با شما پیدا کنند و همینها درهای جدیدی از موفقیت را به سوی شما میگشاید.


5-خلاقیت را فراموش نکنید. هرگز نباید از آزمودن ایده های کاری در هراس باشید اینها خود باعث خلاقیت در کار میشوند. افراد موفق از ایده های کاری برای حل مشکلاتی که در کار به وجود می آید استفاده میکنند در اصل آنها از مشکلات برای کسب تجربه ی بیشتر کمک میگیرند.


6-توسعه ی روابط کاری با دیگران باعث میشود بتوانید از تجربه ی افراد حرفه ای استفاده کنید و این شما را به موفقیت نزدیکتر میکند مطالعات اخیرا نشان داده است که وجود 4 تا 5 راهنما یا مشاور تاثیر خوبی را روی موفقیت شرکت ها میگذارد بنابراین استفاده از تجربیات دیگران و توسعه ی روابط کاری به شما کمک میکند یک گام به موفقیت نزدیکتر شوید.


7-تجربیات خودتان را در اختیار دیگران بگذارید. هر کسی این هنر را ندارد که از تجربیاتش برای دیگران سخن بگوید چون این تجربیات شما در اصل با تلاش و کوشش به دست آمده همانطور که از تجربیات دیگران استفاده میکنید تجربیات خودتان را در اختیار دیگران قرار دهید. با این کار شما حرفه ای تر جلوه میکنید و حتما به موفقیت تان کمک خواهد کرد.


8-همیشه به دنبال یادگیری چیزهای جدید باشید. هر چیزی که مربوط به کار و حرفه تان میشود و به علم شما کمک میکند میتواند به موفقیت شما کمک کند. هرچه که به آموخته هایتان افزوده شود به نفع شما خواهد بود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 


► جزئیات دستگیری متهم فساد 3 هزار میلیاردی در خارج از کشور
شرط دولت برای عرضه بنزین 2000 تومانی ◄

مطالب مرتبط
بنر