سال آینده به لحاظ اقتصادی سالی "خاص و ویژه" است

چهارشنبه ، 4 دی 1387 ، 16:06

وزیر امور اقتصادی و دارایی از آغاز غیر رسمی بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ ها در مجلس خبر داد و گفت: سال آینده به لحاظ اقتصادی سالی "خاص و ویژه" است و مدیریت اقتصادی کشور نیازمند ملاحظات و تنظیمات خاصی است.

 شمس الدین حسینی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: آنچه امروز در بورس کشور اتفاق افتاده، اثر ناشی از کاهش قیمت کالاها است که البته این کاهش قیمت برای مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می تواند جنبه مثبت داشته باشد، ولی این امر برای شرکتهای بورسی باعث پایین آمدن قیمت سهام می شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در این راستا کارگروهی در دولت تشکیل شده است و طبق مصوبه اختیار دارد بررسی کند که چطور کشور بتواند در عین منفعت بردن از کاهش قیمتها، از سهامداران و سرمایه گذاران دفاع کند.

وی درباره طرح تحول اقتصادی نیز تصریح کرد: یکی از محورهای طرح تحول اقتصادی هدفمند کردن یارانه ها است که مجلس و دولت به این جمع بندی رسیده اند که هدفمند کردن یارانه ها به جمیع جهات برای کشور مثبت بوده و لازم است که این امر در کسوت لایحه درآید.

حسینی ادامه داد: این کار صورت گرفته و هفته گذشته نیز به صورت غیر رسمی آخرین نسخه این لایحه تقدیم کمیسیون ویژه شده است، در عین حال در حال گفتگو هستیم که تا آنجا که ممکن است لایحه پخته شود. به هرحال عملا نقد و برسی لایحه به صورت غیررسمی آغاز شده است.

وی گفت: یکی دیگر از محورهای این کار نظام مالیاتی است که در این نظام نیز برخی از موارد نیازمند قانون هستند که پیش نویس این لوایح نیز تهیه شده و باید در کارگروه مطرح شود.

حسینی در ادامه درباره ارزش گذاری پول ملی کشور گفت: کلیات اصلاح واحد پول یا حذف صفرهای پول کشور اکنون تصویب شده ، اما نیاز است که زمان مناسب را برای اجرای این کار انتخاب کنیم، ضمن اینکه باید ملاحظات محاسباتی و تقویمی اجرای اصلاح واحد پول کشور لحاظ شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص ارزیابی خود از وضعیت اقتصادی کشور در سال آینده با توجه به کاهش جهانی قیمت نفت گفت: سال آینده به لحاظ اقتصادی سالی خاص و ویژه است و مدیریت اقتصادی کشور نیازمند ملاحظات و تنظیمات خاصی است .

حسینی افزود: ما از ماههای پیش در این فکر بودیم که در تنظیم سیاستهای پولی و مالی جانب احتیاط را رعایت کنیم ، ولی به طور قطع تاکید باید این باشد که از ترس رکود در اقتصاد جهانی ، اقتصاد ملی را به ورطه رکود نکشانیم.

منبع: خبرگزاری مهر

► مصباحی مقدم: پرداخت نقدی یارانه ها منتفی شد
آغاز تهيه بسته سياستي -نظارتي سال 88 بانك مركزي ◄

مطالب مرتبط
بنر