دوران دانشجویی با تجربه کاری

يكشنبه ، 21 ارديبهشت 1393 ، 05:12


دوران دانشجویی میتواند دورانی باشد که افراد علاوه بر درس کار نیمه وقتی هم در کنار آن داشته باشند. البته کار در دوران دانشجویی معمولا درآمد بالایی ندارد اما همین که سابقه ی کاری برای دانشجویان باشد بسیار ارزشمند است. باید به دانشجویان کمک کرد تا بتوانند برای کار و تنظیم وقت آن با درس هایشان درست تصمیم بگیرند.
به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر دانشجویانی که در دوران تحصیل کار میکنند بهتر میتوانند بعد از فارغ التحصیلی شغل مناسب پیدا کنند. جان بشوون مشاور آموزشی در دانشگاه میشیگان معتقد است: با توجه به هزینه های بالای تحصیل دانشجویان با همان کار نیمه وقت و درآمد اندک میتوانند بخشی از هزینه های تحصیلی خود را تامین کنند. او بر این باور است که دانشجویان با کار در دوران تحصیل میتوانند امکانات رفاهی را برای خود افزایش دهند.

 


برای خیلی از دانشجویان کار در دوران تحصیل لازم و ضروری است خیلی از دروس دانشگاهی نیازمند کار در همان دوران هستند و ظرفیت های کاری بالایی دارند. بنابراین دانشجویان با برنامه ریزی خوب میتوانند با کار در دوران دانشجویی علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده و امرار معاش به مهارت ها و تجربیات خود بیافزایند. همین کارهای کوچک در دوران دانشجویی میتواند به اهداف آموزشی و یادگیری دانشجویان کمک کند.


کار در دوران دانشجویی مهارت مدیریت زمان را به دانشجویان یاد میدهد و آنها سعی میکنند بین کار و درس تعادل ایجاد کنند این مهارت مدیریت زمان بعدها باعث میشود که دانشجویان بهتر بتوانند در زندگی برنامه ریزی کنند. مطالعات نشان داده است که دانشجویانی که در دوران تحصیل کار میکنند از اعتماد به نفس بیشتری برخوردارند آنها حتی با انجام یک کار نیمه وقت میتوانند به اندازه کافی به توانایی هایشان بیافزایند و از اینها مهمتر استقلال و حس رضایتی است که در آنها به وجود می آید. دانشجویان باید از هر فرصت کوچک کاری استفاده کنند تا هر دو تجربه و آموزش را کسب نموده و آینده بهتری داشته باشند. هر کار کوچکی که دانشجویان انجام دهند به تقویت یادگیری آنها کمک میکند.


بشوون همچنین تاکید میکند که کارفرمایان همیشه از فارغ التحصیلانی که تجربه ی کاری دارند بهتر استقبال میکنند زیرا این دسته از فارغ التحصیلان تجربه ی انجام امور کاری در فضای اداری را دارند. حس بزرگی و کامل شدن در کسانی که تجربه های کاری اندک دارند بیش از بقیه است آنها کار را جدی تر گرفته و روحیه کاری بالاتری دارند.


مسئولیت پذیری دانشجویان با کار در دوران تحصیل بیشتر خواهد شد. کارشناسان معتقدند که کار دوران دانشجویی به نسبت وقتی که دارند میتواند 15 تا 20 ساعت در هفته باشد و این مدت کار کاملا دانشجویان را آماده میکند حتی اگر کاری که انجام میدهند چندان ارتباطی با درسی که میخوانند نداشته باشد. دانشجویان با انجام کارهای گروهی و با همکاری دوستان میتوانند روابط کاری را بین یکدیگر تقویت کرده و استعدادهای خود را با کار به جریان بیندازند البته که برای آنها سابقه ی کاری خوبی هم محسوب خواهد شد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 20 اردیبهشت 93
شهرداری استانبول "مادر ایرانی" را مادر سال انتخاب کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر