کارمندان خوب را استخدام کنید

يكشنبه ، 21 ارديبهشت 1393 ، 10:05


با در نظر گرفتن نوع کار و شغلی که دارید باید نسبت به افرادی که میخواهید آن ها را استخدام کنید ملایم تر عمل کنید این بدین معناست که کارمندان خوب همیشه خود را با محیط وفق میدهند چون کار را میشناسند و از ماهیت کار کردن در محیط اداری باخبرند. مدیران باید همیشه برای خودشان یک چارت سازمانی داشته باشند که در این چارت علاوه بر امور مالی، تولید، خدمات مشتری، بازاریابی، فروش جایی هم برای کارمندان و استخدام آنها وجود دارد.

 

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر کارمندان خوب نشانه هایی دارند و این نشانه ها را میتوان از برخورد با آنها و بررسی تجربیات کاری شان فهمید. مهمترین نشانه یک کارمند خوب این است که بتواند مسئولیتهای خود را در محیط کار شناسایی کند. مهارتهایی چه سخت افزاری  چه نرم افزاری را داشته باشد قابلیت استفاده از کامپیوتر، برقراری ارتباط (نوشتن، صحبت کردن)، نظارت بر کار و... نشان از یک کارمند خوب است حتی اگر سابقه ی کاری زیادی هم نداشته باشد.


کارمندان خوب به جزییات کاری توجه میکنند آنها سازمان یافته عمل کرده و قادر به انجام منظم کارها هستند. هر کاری یک حوزه ی مسئولیتی مشخص دارد و کارمند خوب در همان ابتدا میتواند این مسئولیتها را با موفقیت انجام دهد. کارمندان خوب همیشه جذب مدیران خوب میشوند. یک مدیر خوب کارمند خوب میخواهد تا کارش را توسعه داده و پیشرفت کند چون بخش اعظم کار برعهده ی کارمندان است بنابراین شناخت آنها خیلی سخت نیست.


یک مدیر خوب باید به صورت جامع کار را برای کارمند شرح دهد مثلا هدف کار و مسئولیتهای آن در مقابل یک کارمند خوب تمام تلاش خود را میکند که مجموعه به این اهداف برسد و این کار را با انجام درست وظایفش انجام میدهد. تجربه، دانش و مهارت نشان یک کارمند خوب است بنابراین اگر این ویژگی ها را در کارجویان دیدید آنها را استخدام کنید.


کارمندان خوب به اندازه ی کافی به کار علاقمندند. آنها اهل رقابت سالم و پیشرفت هستند. بنابراین شما برای اینکه این گونه کارمندان را جذب کنید باید به همان نسبتی که کارمند برای شما و کارتان ارزش و اهمیت قائل میشود شما هم در مقابل او را از مزایای کاری خوب بهرمند کنید. کارمندان خوب همیشه یک محیط ایده آل را ترجیح میدهند و شما به عنوان کارفرما باید تیم کاری خود را چنان طراحی کنید که در این کارمندان خوب در آن زیادتر باشند.


کارمندان خوب میتوانند به افزایش روند کاری شما کمک کنند بنابراین این کارمندان را استخدام کنید این گونه از کارمندان بازخورد مثبت و بالایی دارند به گونه ای که شما خودتان میتوانید با ارزیابی کار آنها در مدت کوتاهی این بازخورد بالا را مشاهده کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► فهرست قیمت کالاهای اساسی در بازار
رتبه ایران در «ورشکستگی» ◄

مطالب مرتبط
بنر