برنامه جدید دولت برای توزیع سبد کالا در آستانه رمضان

يكشنبه ، 21 ارديبهشت 1393 ، 12:40


به گفته وی، پایش مردم بر اساس نیازمند بودن در حال انجام است و به طور قطع دولت برنامه ای برای توزیع سبد کالا میان 16 میلیون سرپرست خانوار که در مرحله اول سبد خود را دریافت کرده اند، ندارد.
یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت تا پیش از ماه مبارک رمضان و در نیمه دوم خردادماه، دومین سبد توزیع کالا را عرضه خواهد کرد، گفت: در این سبد به مناسبت ماه مبارک رمضان، برنج، روغن، مرغ، خرما توزیع خواهد شد.

به گزارش مهر، دولت قرار است که در آستانه ماه مبارک رمضان و در نیمه دوم خردادماه سال جاری، دومین سبد کالایی خود را بین مردم توزیع کند. در این سبد به گفته یک مسئول دولتی، دو کیلوگرم خرما نیز به مناسبت این ماه گنجانده شده است.

یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: عمده کار توزیع سبد کالا از طریق فروشگاههای زنجیره ای صورت می گیرد و هم اکنون هماهنگی های لازم با این فروشگاهها برای توزیع سبد دوم کالایی در حال انجام است.

وی افزود: در این سبد کالایی، مطابق با دوره قبل ده کیلوگرم برنج، 4 کیلوگرم مرغ، دو بسته پنیر، دو کیلوگرم خرما، دو بطری 900 گرمی روغن گنجانده شده است و به تناسب ممکن است که دولت تصمیم گیرد کالای دیگری نیز به آن اضافه کند، اما هنوز مشخص نیست که این کالا تخم مرغ باشد یا کالای پروتئینی دیگری جایگزین شود.

به گفته وی، پایش مردم بر اساس نیازمند بودن در حال انجام است و به طور قطع دولت برنامه ای برای توزیع سبد کالا میان 16 میلیون سرپرست خانوار که در مرحله اول سبد خود را دریافت کرده اند، ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: جلسات مرتبط با سبد کالا در حال برگزاری است و دولت به طور قطع قصد دارد در آستانه ماه مبارک رمضان که به طور معمول، پیک تقاضا صورت می گیرد، توزیع دومین سبد کالایی را داشته باشد.

به گزارش مهر، پیش از این نیز اعلام شده بود که سبد کالا هر سه ماه یکبار قرار است توزیع شود. در سبد اولی که دولت میان 16 میلیون سرپرست خانوار توزیع کرد، ده کیلوگرم برنج، 4 کیلوگرم مرغ، یک شانه تخم مرغ، دو بسته 400 گرمی پنیر، دو بطری 900 گرمی روغن قرار داشت.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► پیش بینی بازار مسکن در سال‌های 93 و 94
آخرین وضعیت بازار طلا و بورس در 21 اردیبهشت93 ◄

مطالب مرتبط
بنر