چگونه باید ایده های کاری تان را محک بزنید؟

دوشنبه ، 22 ارديبهشت 1393 ، 10:19


ریچارد کریستنسن، کارآفرین و نویسنده کتاب (مک هیل، 2011) می گوید: شما اگر از مخترعان و کارآفرینان بزرگ و سرمایه داران هم بپرسید حتما در کارنامه کاری شان شکست هایی وجود دارد بنابراین از شکست در هراس نباشید شکست و عدم موفقیت یک بخش مهم در کار و یک اصل طبیعی است که ممکن است در هر کار و تجارتی به وجود بیاید. اگر در کارتان شکست خوردید این برای شما یک فرصت است بنابراین دقت کنید وقتی که ایده ی کاری به ذهن تان میرسد اول آن را ارزیابی کرده و امتحان کنید. اما چگونه؟

 

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر راه هایی برای ارزیابی و امتحان کردن ایده های کاری وجود دارد در اصل هر ایده ی کاری هر چقدر هم که کامل و دقیق باشد باید مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت عملی شود.
1-اولین چیزی که باید در مورد ایده ی کاری خوب به آن فکر کنید این است که "آیا این ایده پول ساز است؟" شما باید به میزان سود آوری ایده توجه کنید. یا اینکه این ایده تا چه مدت زمانی میتواند شما را به اهداف مالی و درآمد زایی تان نزدیک کند؟ دقت کنید که ایده های کاری باید حتما حتی به میزان اندک هم درآمد زایی داشته باشند چون شما برای پیاده سازی آن مطمئنا سرمایه گذاری میکنید بنابراین یک انحراف کوچک در کار شما را از هدفتان دور میکند. کریستنسن،  خود در حال حاضر 32 شرکت تاسیس نموده است که همگی با ایده هایی که درآمد زا بودند به وجود آمدند.


2-از شکست های کوچک نترسید ایده کاری را از جنبه های مختلف بررسی کنید با توجه به تجربیات تان احتمال میدهید که این ایده در چه مقطعی شکست احتمالی داشته باشد؟ یا حتی شکست نداشته باشد و با موفقیت به انجام برسد. هر ایده ی کاری در یک چارچوب زمانی عملی میشود بنابراین برنامه ریزی برای پیاده سازی آن بسیار مهم است با برنامه ریزی از شکست دور میشوید.


3-تمرکزتان را روی اهدافتان قرار دهید. سود دهی نباید تنها هدف شما باشد ایده کاری ممکن است سود آور هم باشد اما نیاز به سرمایه هنگفت در ابتدا داشته باشد یا نیروی انسانی متخصص که تمام این ها هزینه هایی هستند که برای ایده کاری باید انجام دهید. کریستنسن ژ توصیه میکند که ایده های کاری باید دارای زیر ساخت باشند به همین دلیل است که اول باید محک زده شوند و خوب ار جنبه های مختلف بررسی شوند البته گاهی اوقات ایده های کاری در ابتدا سود دهی چندانی ندارد اما در نهایت یک گام برای رسیدن به موفقیت تلقی خواهند شد اما جنس ایده کاری به گونه ای است که حتما باید درآمد زایی داشته باشد برای رسیدن به هدف از ایده های کوچک شروع کنید تا هم تجربیات خود را افزایش دهید و هم اگر با شکست مواجه شدید کمتر آسیب ببینید.


4-سرعت گرفتن در پیاده سازی ایده های کاری چندان توصیه نمیشود مگر اینکه تجربه شما بالا باشد. اهدافتان را در درجه ی اول تنظیم کنید و راه را مشخص کنید اما سرعت نگیرید کار شما باید در مقطع زمانی مشخص دارای ثبات بود و در دیگر نقاط دارای سرعت باشد هرچه آهسته تر عمل کنید ارزیابی شما در همان وهله ی اول بهتر خواهد بود تا اینکه در میانه راه دچار مشکل شوید. آنچه که شما به عنوان سرمایه از پول و نیروی انسانی یا حتی محل کار برای انجام ایده کاری قرار میدهید باید بازخورد داشته باشد اگر اینگونه با سرعت پیش بروید ممکن است کیفیت کار چندان بالا نباشد بنابراین این سرعت پیاده سازی به تجربیات شما بستگی دارد هر چقدر که مجرب تر باشید سریعتر به هدف میرسید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 22 اردیبهشت 93
احتمال ابطال مصوبه دستمزد 92 ◄

مطالب مرتبط
بنر