بررسی تاثیر تغییر مدیرعامل برسهام یک شرکت

دوشنبه ، 22 ارديبهشت 1393 ، 12:14

 

"مدیرعامل" نقش کلیدی در اداره هر شرکتی دارد. در شرکت های کوچک و متوسط مدیرعامل مالک و همه کاره یک شرکت محسوب می شود و در شرکت های بزرگ شخصی است که از سوی هیات مدیره برای سیاست گذاری و اداره یک شرکت تعیین می شود. به همین روی تغییر مدیرعامل ها تغییرات اساسی در هر شرکت ه ویژه وضعیت مدیریت آن دارد.

به گزارش بانکی دات آی آر، مدیر عامل نقش اصلی را دارد به طوری که اگرهیات مدیره موردی را مصوب کند و مدیر عامل نتواند در آن چهار چوب عمل کند، دورنمای شرکت تحت تاثیر قرار می گیرد. گاهی هم بلعکس شرکتی در وضعیت سختی قرار می گیرد اما انتخاب یک فرد با تجربه و دارای صلاحیت حتی قبل از اینکه تغییرات اساسی در شرکت ایجاد کند تاثیر روانی مثبتی داشته و حقیمت سهام را از سقوط نجات داده و یاحتی گران می کند.

تغییر مدیر عامل شرکت در بازار سهام نمود پیدا می کند و نسبت به شناخت و عدم شناخت بازار نسبت به شخص جدید، تاثیرات متفاوت است.

از لحاظ قانونی شرکت باید تحت مدیریت هیات مدیره و مدیر عامل مجری مصوبات هیات مدیره است. تاثیرگذاری مدیرعامل در شرکت های کوچک بیشتر از شرکت های بزرگ است. چرا که در مجموعه های بزرگ هیات مدیره و قوانین سیستماتیک حکم می راند اما درشرکت های کوچک مدیرعامل ها دست بازتری دارند .

یک سیستم موفق و موثر حاکمیت شرکتی برای اعضای هیات مدیره و مدیران چارچوبی را فراهم می‌آورد که نسبت به وظایف خود آگاه باشند و به آنها احترام گذارند. در غیر اینصورت در بین اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شکاف ایجاد خواهد شد.

شرکت هایی که وابسته به یک شخص یا موسس آن هستند، دراین صورت تغییرات می تواند روند شرکت را به طور کلی متاثر سازد و وضعیت سهام آن شرکت در بورس نیز تحت الشعاع قرار گیرد. شرکت های بزرگ که دارای ساختار سازمان یافته تر هستند، با تغییرات مدیریتی کمتر متاثر می شوند و روند حرکتی آنها در بازار سهام نیز تغییر چندانی نخواهد کرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

► برای‌ سریال‌های ماه‌رمضان به بازیگر نیازمندیم!
دستگیری پسران و دختران بدحجاب در یک تور گردشگری ◄

مطالب مرتبط
بنر