اعطای مشوق های جدید به سرمایه گذاران در ایران

دوشنبه ، 22 ارديبهشت 1393 ، 13:31


هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت نفت اعطای مشوق های مالی به سرمایه گذاران فعال در صنایع تکمیلی و پایین دستی پتروشیمی در مناطق کمتر توسعه یافته را به تصویب رساند.

به گزارش ایرنا، هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت نفت در نشست دهم اردیبهشت ماه سال جاری، به استناد آیین نامه جزء (3) بند (ق) تبصره (2) ماده واحده قانون بودجه سال 1393 کل کشور را تصویب کرد که این مصوبه برای اجرا ابلاغ شد.

بر اساس این مصوبه(به شماره 14485/ت 50414 هـ مورخ 14/2/1393) واحدهای پتروشیمی که نسبت به سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی و پایین دستی پتروشیمی(واحدهای صنعتی که از مواد و محصولات تولیدی واحدهای پتروشیمی(مصرف کننده خوراک گاز طبیعی) به عنوان ماده اولیه استفاده می کنند و یا واحدهای زنجیره پایین تر تا قبل از صنایع تولید کننده کالاهای نهایی) طی سال 1393 اقدام کنند، از تخفیف های ویژه در بهای گاز مصرفی برخوردار می شوند.

بر همین اساس، در صورتی که سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته با رعایت مکان یابی وزارت نفت، واقع شده باشد و اشتغال زایی موضوع این آیین نامه را نیز ایجاد نماید(ایجاد حداقل یک شغل مستقیم به ازای هر پنج میلیارد ریال سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی یا پایین دستی آن و با حداقل سقف سرمایه گذاری کل پانصد میلیارد ریال)، از تخفیف 30 درصدی در هر مترمکعب برخوردار می شوند.

همچنین در صورتی که سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته با رعایت مکان یابی وزارت صنعت صورت پذیرد، از تخفیف 20 درصدی در هر مترمکعب برخوردار می شوند و نیز در صورتی که سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته صورت پذیرد، از تخفیف 10 درصدی در هرمترمکعب گاز برخوردار می شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، بر اساس این مصوبه علاوه بر این وزارت نفت مکلف شد تا پایان خرداد سال 1393، نقاط مستعد سرمایه گذاری را از طریق پایگاه اطلاع رسانی خود، اعلام نماید.

انتظار می رود با اعطای این دسته ازمشوق ها بویژه در زنجیره تولید کالا های پتروشیمی موجب تشویق حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران شود.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► جزئیات طراحی هواپیمای ایرانی از زبان طراح
برند شما چه رنگی است؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر