براین ری و تجارت طلا

چهارشنبه ، 24 ارديبهشت 1393 ، 08:51


براین ری در زمینه ی فروش طلا و جواهر سازی فعالیت میکند. او یک شرکت در شهر لس آنجلس دارد و البته وب سایت GoldenMine.com که از سال 2001 تاسیس شده و شروع به فعالیت نموده است. او توانسته در مدت کوتاهی به شهرت برسد و جواهرات زیبایی را تولید کرده و به فروش برساند. گروه خبری بانکی دات آی آر از طریق مصاحبه ی انجام شده با وی شما را با او آشنا میکند.

 


تجارت شما چگونه است؟ در حال حاضر چه فعالیت هایی دارید؟
ما جواهرات متنوع و زیادی را تولید کرده و به فروش میرسانیم. کیفیت و تنوع کالاهای ما بسیار بالا است و از لحاظ قیمت برای مشتریان و به خصوص زوج های جوان نسبت به دیگر تجار طلا به صرفه تر عمل میکنیم به گونه ای که مشتریانی زیادی داریم و همیشه از 3 واژه کیفیت، خدمات و اعتماد برای ارائه بهترین محصول به مشتریان استفاده میکنیم.


چگونه وارد این عرصه از تجارت شدید؟
من توسط دیوید لی یکی از دوستان نزدیکم وارد این عرصه از تجارت شدیم پدر دیوید خود از واردکنندگان طلا و جواهر است و شرکتش را در سال 1979 تاسیس نموده است. او به دیگر شرکتها در آمریکا طلا می فروخته است و دیوید نیز شغل پدرش را ادامه داده و ما با هم شرکتی را تاسیس نمودیم و در حال حاضر هم سرمایه گذاری در عرصه ی فروش اینترنتی طلا داریم. ما تاسیس شبکه ی اینترنتی مان را با کمک مدرسه س کسب و کار "هاس" در دانشگاه کالیفرنیا آغاز نمودیم. در اصل ما از تکنولوژی برای وسعت دادن به تجارتمان استفاده نمودیم.


یعنی شما از تجارت الکترونیک هم استفاده میکنید؟
بله تجارت الکترونیک در اصل یک گام بزرگ برای رشد تجارت در سراسر دنیاست  و خیلی از شرکت ها از این نوع تجارت برای بین المللی شدن استفاده میکنند چون با استفاده از این نوع تجارت دسترسی به افراد و محصولات آسان تر شده و سریع تر میتوان نتیجه گرفت حتی شما رقبای خودتان را هم میتوانید از این طریق بشناسید. در حال حاضر برای موفقیت در هر صنعتی باید از تکنولوژی در ارتباطات استفاده نمود.


چگونه با چالش های موجود در تجارت برخورد میکنید؟ آیا استراتژی خاصی دارید؟

ما کار را از ابتدا شروع کرده و از دفتری که پدر دیوید داشت استفاده نمودیم و البته از مقدار اندکی سرمایه که با هم در این کار قرار دادیم بنابراین در زمینه ی راه اندازی کار چالش نداشتیم در واقع امکانات کافی برایمان وجود داشت. در هر صورت هر کاری فراز و نشیب های گوناگون دارددر ابتدا باید ساعات کاری زیادی را برای گسترش کارمان قرار میدادیم اما کم کم این کار برایمان جذاب شده و توانستیم پیشرفت کنیم. شرکت ما دقیقا در کنار کارگاهی که برای تولید جواهرسازی داریم قرار دارد بنابراین ما خیلی راحت میتوانیم شرکت و کارگاه مان را مدیریت کنیم و البته از تجربیات افراد موفق در این زمینه هم استفاده میکنیم. شرکت ما با ارائه خدمات توانسته مشهور باشدایجاداعتماد و وفاداری در میان مشتریان رمز موفقیت ما بوده است.


از لحاظ مالی و سرمایه گذاری چه توصیه هایی برای کارآفرینان دارید؟
در ابتدا باید از سرمایه گذاری اندک و یک شروع کوچک این راه را آغاز کنند و البته در اوایل شروع کار نباید انتظار مشتری های زیاد و درآمد زایی بالا داشته باشند. تمرکز کردن روی کار به موفقیت هرچه بیشتر کمک میکند البته برای موفقیت باید هزینه کرد و این هزینه باید با برنامه ریزی و دقت انجام شود تا منجر به شکست نشود یک کار خوب و فعال باید رقبای خود را بشناسد و بتواند با ایده های جدید از آنها جلو بزند.


کارتان را چگونه وسعت میدهید؟
ما از تکنولوژی برای پیشرفت کارمان استفاده میکنیم تبلیغات فراوان و صادرات و مشتری مداری به ما کمک کرده تا افراد زیادی از محصولات ما استفاده کنند. اما مهمترین چیز اعتماد است اگر مشتری به شما اعتماد داشته باشد دائمی خواهد بود و مشتریان دیگری را هم جذب خواهد نمود.

کارمندان شما چگونه با شما همکاری میکنند؟

کارمندان هم به صورت پروژه ای و هم قراردادی و دائمی هستند که ما پرسنل زیادی را برای کار استخدام نمودیم و به نسبت کاری که دارند به آنها حقوق و دستمزد پرداخت میکنیم بخشی از پرسنل ما که به ساخت جواهرات مشغول هستند از تجربیات بالا و خلاقیت برخوردارند ولی خلاقیت در محصولات ما حرف اول را میزند. دیگر کارمندان نیز تحصیلات دانشگاهی دارند و ما همچنین انجمن هایی را با همکاران و کارمندان برای بررسی و ارزیابی کار خود برگزار میکنیم که به پیشرفت کارمان هم کمک میکند.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

► اولین دور مذاکرات نهایی هسته ای تمام شد
7 گام موثر برای رسیدن به موفقیت ◄

مطالب مرتبط
بنر