شرکت مخابرات: آماده ایم اپراتور نسل سوم موبایل را واگذار کنیم

چهارشنبه ، 24 ارديبهشت 1393 ، 09:38

مهر نوشت:

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از آمادگی این شرکت برای راه اندازی و واگذاری خدمات نسل سوم موبایل در شهریورماه امسال خبر داد و گفت: در چند سال آتی بازار 11 هزار میلیارد تومانی را برای این سرویس پیش بینی می کنیم.

مظفر پوررنجبر با بیان اینکه شبکه ارتباطات سیار آماده ارائه خدمات نسل سوم موبایل - 3G - است گفت: طبق مقررات در صورت ارائه مجوز برای راه اندازی خدمات نسل سوم موبایل، شبکه مخابراتی کشور آمادگی واگذاری این خدمات را دارد.

او با اشاره به برداشتن انحصار خدمات نسل سوم موبایل در کشور که پایان مردادماه امسال است گفت: در شهریورماه و به محض آنکه این انحصار برداشته شود خدمات نسل سوم موبایل به متقاضیان ارائه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به رویکرد شبکه های مخابراتی دنیا به سمت استفاده از دیتا به جای صوت و نیز استقبال مشترکان از خدمات اینترنت بر روی موبایل، گفت: در صورت راه اندازی سرویس نسل سوم موبایل، در چند سال آتی بازار 11 هزار میلیارد تومانی را برای این سرویس پیش بینی می کنیم.

انحصار ارائه خدمات نسل سوم موبایل برای اپراتور رایتل، تابستان امسال به اتمام می رسد و طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شهریورماه امسال سایر اپراتورهای موبایل نیز می توانند مجوز ارائه خدمات 3G دریافت و این سرویس را عرضه کنند. محمود واعظی همچنین از انجام کارهای مقدماتی برای تدوین پروانه فعالیت اپراتور نسل چهارم پیشرفته تلفن همراه - LTE - و صدور آن تا پایان سال 93 نیز خبر داده است.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► موسسات کاریابی چگونه عمل میکنند؟
تب بازار خودرو فروکش کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر