ایجاد 100هزار فرصت شغلی در فناوری اطلاعات

شنبه ، 27 ارديبهشت 1393 ، 12:58

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه توسعه شبکه باند پهن در چارچوب شبکه ملی اطلاعات در دست اقدام است گفت: در نیمه دوم امسال با استفاده از نسل سوم و چهارم موبایل شاهد تحول چشمگیر در دسترسی به اینترنت باند پهن و پرسرعت خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی در چهارمین جشنواره ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات که همزمان با روز جهانی ارتباطات در محل سالن اجلاس سران برگزار شد به رشد سریع ICT و تاثیر آن در پیشرفت کشورهای جهان اشاره کرد و گفت: براساس گزارش اتحادیه جهانی مخابرات تا 6 ماه آینده شمار کاربران اینترنت در دنیا به سه میلیارد نفر می رسد و 45 درصد خانوارهای دنیا به اینترنت متصل می شوند. همچنین شمار کاربران موبایل براساس اعلام این اتحادیه ظرف 6 ماه آینده هفت میلیارد نفر خواهد بود و کشورهای توسعه یافته دارای 80 درصد باند پهن و کشورهای در حال توسعه دارای 30 درصد اینترنت باند پهن خواهند بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه حجم اطلاعات با 40 درصد رشد همراه بوده و در سال 2020 به هشت برابر رقم فعلی می رسد، تاکید کرد: هر ملتی که سریع تر و هوشمندتر و هدفمندتر از فناوری اطلاعات و ارتباطات بهره گیرد در این دنیای کنونی موفق تر خواهد بود.

وی با اشاره به نقش شبکه پرظرفیت ارتباطات در توسعه اقتصادی و با تاکید بر اینکه نزدیک به یک دهه است که کشورهای دنیا گسترش شبکه باند پهن را دستور کار قرار داده اند، گفت: در برنامه پنجم توسعه قرار است با ایجاد شبکه ملی اطلاعات دسترسی 60 درصد خانوار و صددرصد کسب و کار به شبکه باند پهن فراهم شود این در حالی است که تنها 15 درصد این هدف محقق شده است؛ بنا بر سیاست های این برنامه توسعه ای ایران باید جایگاه دوم منطقه را در علم و فناوری کسب کند اما در حال حاضر جایگاه 13 تا 15 منطقه را دارا است.

وی با بیان اینکه وضعیت دسترسی اینترنت پرسرعت کاربران خانگی با سطح مطلوب فاصله دارد خاطرنشان کرد: توسعه ارتباطات و فناوری به عنوان موتور محرک و توانمند ساز در تمامی حوزه ها و نیز هوشمندسازی و چابک سازی دولت در جهت تسهیل دسترسی مردم به خدمات از جمله برنامه های دولت تدبیر و امید در حوزه ICT خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه شبکه باند پهن در چارچوب شبکه ملی اطلاعات را از جمله برنامه های امسال مطرح کرد و افزود: در نیمه دوم امسال با استفاده از نسل سوم و چهارم موبایل شاهد تحول چشمگیر در دسترسی به اینترنت باند پهن خواهیم بود. در این راستا جبران حداکثری عقب ماندگی و گسترش کمی و کیفی در این حوزه را در دستور کار داریم.

واعظی از اتصال چهار هزار و صد روستای دورافتاده کشور به اینترنت پرسرعت خانگی خبر داد و گفت: این اتصال از امروز و همزمان با روز جهانی ارتباطات برقرار شده است.

وی با اشاره به حمایت سرمایه گذاری بخش خصوصی و واگذاری امور به این بخش برای تحقق اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: در این راستا امروز شبکه فیبر نوری استانی با تکیه بر توانمندی داخلی و با ظرفیت 400 گیگابیت بر ثانیه میان تهران و اصفهان به بهره برداری می رسد همچنین با افزایش چهار برابری ظرفیت بزرگراه ارتباطی آسیا -اروپا که از ایران می گذرد ترانزیت ارتباطی کشور از طریق کابل دریایی در فاز دوم به بهره برداری می رسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نرخ پذیرش فناوری در ایران را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: ترغیب کاربران به نهضت تولید نرم افزار و حضور منسجم در عرصه فناوری اطلاعات دنیا از جمله برنامه های وزارت ارتباطات خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد چهارمین پروژه ارتباطی که امروز همزمان با روز جهانی ارتباطات به بهره برداری رسید نیز گفت: برای نخستین بار در کشور با استفاده از خدمات رایانش ابری، اتصال دیتا سنتر هفت مرکز استانی در کشور برقرار و آماده بهره برداری می شود.

به گفته وی قرار است در سال جاری 30 هزار فرصت شغلی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و در سال های آینده صد هزار فرصت شغلی در این بخش ایجاد شود چراکه این فناوری می تواند زمینه ساز تحول بزرگ در کشور باشد.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

===============

 

► تحقیق و تفحص ازبانک‌ها دوباره کلیدخورد
مردم از شوک بنزین 1000 تومانی بیرون آمدند! ◄

مطالب مرتبط
بنر