کجای دنیا به خاطر جام جهانی تعطیل شد؟

يكشنبه ، 28 ارديبهشت 1393 ، 07:57

 

جام جهانی مهم ترین رویداد فوتبالی جهان است که تنها هر 4 سال یکبار رخ می دهد . علاقمند فوتبال سه سال به انتظار می نشینند تا بتوانند یک جام جهانی دیگر را ببینند و اگر تیم شان در این جام حاضر باشد که دیگر کیفشان حسابی کوک کوک خواهد بود.

به گزارش بانکی دات آی آر، ایرانی ها کلا خیلی فوتبال دوست هستند به دلیل همین علاقه هم قرار است در ایام جام جهانی کلا کشور را تعطیل کنند!

 

 

خبر رسمی که مدت ها پیش منتشر شد و اجرایی شده برگزاری پیش از موعد امتحانات نهایی دانش آموزان است که از صبح روز گذشته آغاز شده و قرار است تا پیش از جام جهانی به اتمام برسد.

اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود خبر های غیر رسمی از یکی از پادگان های پایتخت حاکی است مرخصی های آخر هفته را لغو کرده اند تا برخی سربازها تا پیش از جام جهانی دوره آموزشی شان را تمام کنند!!

البته اگر هم تعطیلات رسمی نباشد بسیاری کارهاشان را رها می کنند که فوتبال از دستشان نرود. این تجربه ایست که پیشتر با آن برخورد داشته ایم. اداراتی که رسما تعطیل نبودند اما عملا تقریبا تمام آقایان مرخصی گرفته بودند!

کارهایی که طی چند هفته برگزاری جام جهانی خوابیده بود و با وجود حذف ایران در مرحله اول جام باز خیلی ها دست بردار نبودند.

اما جالب است بدانید شورای شهر سائوپائولو برزیل برگزار کننده جام جهانی تنها یک روز و آن هم روز 23 خرداد که افتتاحیه بازی هاست را تعطیل کرده است.

آن هم با 30 رای موافق در برابر 15 رای مخالف. البته شورای شهر دست دولت را باز گذاشته و اعلام کرده در صورت لزوم می توانند برای روزهای  19 و 22 و 23 ژوئن و 6 و 7 جولای را به اختیار قوه مجریه تعطیل کنند.

به نظر می رسد با این اوصاف اگر جام جهانی در ایران برگزار شود مجبور خواهیم شد 10 روز پیش و 10 روز پس از بازی ها را برای رعایت حال فوتبال دوستان تعطیل کنیم.

فوتبال و به ویژه جام جهانی برزیل اینقدر مهم و حیاتی است که می‌تواند سرآغاز و مقصد امور دیگر را تعیین کرده و حتی در نقشی فراتر از مناسبت‌های خاص تقویمی مانند روزهای مذهبی یا ملی نقش‌آفرینی کند و کشور را تحت تأثیر خود قرار دهد.

 

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

 

 

 

 

► 4 تکنیک ساده برای موفقیت و مقابله با منفی باف ها
توقف پرداخت وام ازدواج ◄

مطالب مرتبط
بنر