ریچارد برانسون از نشانه های کارمندان ارزشمند میگوید

دوشنبه ، 29 ارديبهشت 1393 ، 12:22


ریچارد برانسون سرمایه گذار بزرگ در زمینه ی خدمات مختلف از قبیل بازرگانی، هواپیمایی و... به تازگی تجربیات کاری اش را در حوزه های مختلف در اختیار کارفرمایان و کارآفرینان قرار داده است. او همیشه توصیه های خوبی برای سرمایه گذاران سراسر دنیا دارد.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آر از آقای برانسون در مورد کارمندان ارزشمند در تمام حیطه ها و تجارت ها یک سوال کلیدی پرسیده شده که در ذیل میخوانید.

 

ویژگی بارز کارمندان در یک کسب و کار یا تجارت های بزرگ چگونه است؟
وقتی که  تجارت و شغلی را آغاز کردید باید درخشان ترین و برترین کارمندان را برای تشکیل یک تیم کاری موفق گرد هم جمع آوری کنید. کارمندانی که علاقمندند استقلال کاری دارند آنها منتظر دستور مدیر عامل نیستند خودشان به نحو احسن کار را انجام میدهند چون انگیزه ی کافی دارند. کارمندان با انگیزه مهمترین سرمایه های یک تجارت هستند هر کاری اگر با انگیزه انجام نشود ناقص است. برای اینکه یک گام به موفقیت نزدیکتر باشید همیشه اولویت را به انگیزه در کارمندان بدهید.


کارمندان با اهداف شروع به کار میکنند هدف ها میتوانند از کسب تجربه تا درآمدزایی و ارتقا باشند شما نباید صبر کنید تا کارمندان از اهدافشان بگویند در همان وهله ی اول از کارمندان تان بپرسید هدفش از انجام کار چیست؟

این باید جزیی از مواردی باشد که شما را در استخدام کردن یا نکردن افراد راهنمایی کند. کارمندان بی انگیزه و بی هدف تیم کاری خوبی را تشکیل نداده و باعث بروز مشکل میشوند.


هر کارفرمایی یکسری برنامه و اهداف کاری دارد باید تا حدودی کارمند را با این اهداف آشنا کنید تا در حین انجام کار نه تنها به موفقیت خود بلکه به موفقیت کل گروه و تجارت فکر کند. اگر عدم تطابق بین اهداف کلی شما با اهداف کلی کارمندان تان وجود داشته باشد کمتر موفق خواهید شد کسی که به کارش علاقه دارد با حوصله و کیفیت بهتری آن را انجام میدهد. چشم اندازهایی که در هر کاری وجود دارند بسیار مهم هستند این چشم اندازها باید برای همه کارمندان روشن باشد اغلب در مصاحبه ها یا در زمان استخدام بیش از هر چیز شرایط کاری معرفی میشوند در حالی که این چشم اندازها بسیار مهم تر از شرایط کاری برای کارمندان هستند. چون آنها را با ماهیت کار شما و اهداف تان آشنا کرده و بهتر میتوانند برای همکاری با شما تصمیم بگیرند.


اعضای تیمی که مشتاقانه عمل میکنند بهترین دارایی های یک تجارت هستند بنابراین اگر پیشرفت کاری هدف کارمند باشد خود را در فرصت های کاری نشان داده و توانایی هایش را به نمایش میگذارد اگر کسب مهارت هدف او باشد از هر فرصتی برای یادگیری از تجربیات دیگران استفاده می کند اگر حفظ تعادل بین کار و زندگی و درآمدزایی هدف آن باشد نهایت تلاشش را برای برنامه ریزی در این حوزه انجام میدهد. بنابراین هر کدام از این اهداف میتوانند برای کارمندان جداگانه ارتقا و پیشرفت بیاورند به شرطی که محیط کاری و بستر سازی لازم وجود داشته باشد در برخی از تجارت ها و شرکتها پیشرفت خیلی ساده است و در برخی خیلی سخت تر میتوان پیشرفت کرد.
برای افزایش میزان روند کاری و انگیزه دادن و افزایش میزان رضایت کارمندان باید برای آنها ارزش گذاری کنید به آنها فرصت دهید تجربیات خود را در اختیار آنها قرار بدهید.


همانطور که از کارمندتان توقع احترام و انجام صحیح وظایفش را دارید به همان نسبت باید در مقابل بتوانید نظر آنها را جلب کنید وقتی که تجارتتان پیشرفت میکند و به موفقیت های بیشتر میرسید حتما کارمندان هم در آن سهیم هستند بنابراین باید آنها را در این پیشرفت موثر بدانید این باعث حس خوب در کارمندان میشود. ارزش گذاری برای کارمندان یعنی توجه به آنها و نیازهای شان هر کارمندی نیاز دارد که پیشرفت کند چون پس از مدتی این نیاز در او احساس میشود و اگر اینگونه نباشد باز انگیزه ای برای ادامه کار نخواهد داشت.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► جزئیات واردات کارت‌های بنزین چینی
زمان خرید خانه فرا رسید ◄

مطالب مرتبط
بنر