توزیع مرحله دوم سبدکالا با تصمیم رئیس جمهور

دوشنبه ، 29 ارديبهشت 1393 ، 12:51

مشاور معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری با اعلام اینکه توزیع مرحله دوم سبد کالایی با تصمیم رئیس جمهور انجام خواهد شد، گفت: اشکالات مرحله اول مرتفع می‌شود.

سیدکاظم دلخوش در گفتگو با مهر در مورد توزیع مرحله دوم سبد کالا گفت: تاکنون یک مرحله از سبد کالا توزیع شده است و البته بحث هایی نیز در ارتباط با آن مطرح شد، با این وجود فقط دو گروه افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی مشمول دریافت سبد کالا قرار می گیرند.

مشاور معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری با اشاره به شناسایی افرادی که مشمول دریافت سبد کالا در مرحله دوم قرار می گیرند، افزود: دولت نهادهای حمایتی دارد که به راحتی می تواند این افراد را شناسایی کند.

به گفته وی بر اساس مواد 7، 8 و 11 قانون هدفمندسازی یارانه ها، سهم دولت از هدفمندی 20 درصد، سهم بخش تولید 30 درصد و سهم خانوارها 30 درصد است؛ بنابراین دولت می تواند از سهم خود به این افراد اختصاص دهد، البته دولت تصمیمی فعلا برای انجام این کار ندارد.

دلخوش با بیان این مطلب که طرح بحث هایی مانند سبد امنیت غذایی و غیره ناپخته است و باید اجازه دهند که رئیس جمهور تصمیم نهایی در مورد این موضوع را اتخاذ کند، عنوان کرد: هنوز تصمیمی برای ارائه سبد دوم کالایی گرفته نشده است اما احتمال ارائه آن بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: البته تامین اعتبارات در این زمینه از محل ماده 11 قانون هدفمندسازی یارانه ها و از محل هایی که به دولت اجازه داده شده است، صورت می گیرد. همچنین در مرحله دوم اشکالات مرحله اول رفع می شود.

مشاور معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه سبد دوم به تمام افراد تعلق نمی گیرد و خانواده های تحت پوشش امداد و بهزیستی در اولویت هستند، گفت: در حال حاضر بانکهای اطلاعاتی که در اختیار داریم مانند مرکز آمار کافی نیست.

دلخوش حاطرنشان کرد: مرکز اطلاعات خود مردم هستند که باید اطلاعات و آمار صحیح به دولت ارائه دهند؛ این در حالی است که هنوز در کشور در این زمینه مشکلات و ضعف هایی داریم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► افزایش نرخ بیکاری 2 گروه به 30 درصد
جزئیات واردات کارت‌های بنزین چینی ◄

مطالب مرتبط
بنر