بنیاد مسکن: 28 هزار خانه توسط خیرین در حال ساخت است

دوشنبه ، 29 ارديبهشت 1393 ، 14:11


به گفته وی اولویت در واگذاری این واحدها برای افراد تحت پوشش بهزیستی، مددجویان کمیته امداد و افرادی است که توسط خیرین معرفی می‌شوند پیش‌بینی شده است.

معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌­های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: 28 هزار واحد مسکونی توسط خیرین برای اقشار کم درآمد کشور در حال ساخت است.

به گزارش ایسنا، هادی درفشی امروز - دوشنبه - در حاشیه افتتاح 310 واحد مسکونی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات ساخت هشت هزار و 500 واحد خیریان مسکن‌ساز به اتمام رسیده و به متقاضیان واگذار شده یا در حال واگذاری است.

وی تصریح کرد: اغلب استفاده‌کنندگان از این خانه‌ها، گروه‌ها و اقشار کم درآمد هستند که حتی امکان برخورداری از مسکن مهر را ندارند که مبلغ آورده آنها با کمک خیرین تأمین می‌شود.

به گفته وی اولویت در واگذاری این واحدها برای افراد تحت پوشش بهزیستی، مددجویان کمیته امداد و افرادی است که توسط خیرین معرفی می‌شوند پیش‌بینی شده است.

ساخت 6000 خانه ویژه محرومان اقشار کم درآمد

درفشی از آغاز ساخت حدود 6000 واحد مسکونی جدید ویژه محرومان اقشار کم درآمد در سال جاری خبر داد و افزود: تامین مسکن یکی از نیازهای اساسی مردم است که تلاش می‌کنیم در این زمینه با کمک خیرین به اقشار کم درآمد کمک کنیم.

معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور میانگین آورده هریک از متقاضیان را به طور متوسط بین 10 تا 15 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: این رقم در استان‌ها متغیر است و در برخی استان‌ها به نسبت سطح درآمده ممکن تمامی سهم متقاضی را خیرین کمک کنند.

وی زیر بنای هریک از واحدهای خیر ساز را دود 75 متر مربع دانست و تصریح کرد: بیش از 2 هزار خیر مسکن­ساز در هیئت مدیریه انجمن های خیرین مسکن ساز در سطح کشور فعال هستند.

وی اظهار کرد: تعداد خیرین در امر ساخت مسکن زیاد هستند و شیوه کمک انها در این امر خیر به صورت واگذاری زمین، پرداخت اقساط متقاضیان یا مشارکت در ساخت واحدها همکاری می‌کنند.

درفشی افزود: معافیات خاصی برای خیرین این بخش نداریم و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هزینه ساخت برای خیرین را کمک می کند تا کاهش یابد.

معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه انجمن خیرین مسکن‌ساز یکی از زیر شاخه‌های حساب 100 امام(ره) است، گفت: این انجمن فعالیت خود را از سال 86 زیر نظر بنیاد مسکن شروع کرده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► روایت یک نماینده از رانت 650 میلیون یورویی
6 راهکار برای افزایش شانس موفقیت در زندگی و کسب و کار ◄

مطالب مرتبط
بنر