۸ تیم کاری موفق در دنیا، از گوگل تا مجله تایم

چهارشنبه ، 31 ارديبهشت 1393 ، 07:48


تعدادی از بزرگ ترین شرکت هایی که توانسته اند جریان ساز شوند و مسیر صنعت خاصی را تغییر دهند، نتیجه ی تلاش گروهی از افراد بوده اند که متوجه شده اند استعداد به تنهایی نمی تواند عامل پیروزکننده ی آنها باشد.

مایکل جردن، اسطوره ی بسکتبال دنیا، در جمله ی معروفی می گوید: استعداد باعث برنده شدن در یک بازی می شود، اما کار تیمی جام قهرمانی را نصیب شما می کند.

کار تیمی عامل موفقیت بسیاری از کسب وکارها بوده و هست. تعدادی از بزرگ ترین شرکت هایی که توانسته اند جریان ساز شوند و مسیر صنعت خاصی را تغییر دهند، نتیجه ی تلاش گروهی از افراد بوده اند که متوجه شده اند استعداد به تنهایی نمی تواند عامل پیروزکننده ی آنها باشد. در ادامه به همراه شما همراهان همیشگی، تعدادی از موفق ترین کسب وکارها را که توسط یک تیم کاری به وجود آمده اند و در راه رسیدن به موفقیت توسط این تیم مدیریت شده اند، بررسی می کنیم. خواندن تاریخچه ی این تیم های موفق می تواند روش بسیار خوبی برای الگوبرداری آگاهانه برای تیم های کاری در کشورمان باشد.

کمپانی جنرال موتورز

بنیان گذاران: ویلیام دورانت، چارلز استوارت مات

یکی از بزرگترین خودروسازان جهان کار خود را کمی بیش از یک قرن پیش با نام تجاری بیوک آغاز کرد. از قضا، دورانت، تولید کننده ی پیشروی کالسکه های اسبی در آن زمان که بسیار به ایمنی اتومبیل های اولیه شک داشت اما به بازار بالقوه برای مدل های پیشرفته تر بسیار خوشبین بود، سرمایه گذاری بزرگی را در این بازار انجام داد. در سال ۱۹۱۰، جنرال موتورز اولدزموبیل، کادیلاک و شورلت را تولید کرد و به موفقیتی دست یافت که تا سال ۲۰۰۸ برای ۷۰ سال در بازار فروش خودرو پیشرو بود.

مجله ی تایم

بنیان گذاران: هنری لوس، برایتون هیدن

همکلاسی های دانشگاه وییل، لوس و هیدن، در سال ۱۹۲۲ از شغل خود در اخبار بالتیمور استفاء دادند تا مجله تایم را راه اندازی کنند، اولین مجله ای که خانه ی نزدیک به ۱۳۰ مجله مختلف شد، از مد تا فرهنگ پاپ و ورزش. لوس تا زمان بازنشستگی اش در سال ۱۹۶۴ سردبیر ارشد تمام مجله های تایم بود. هیدن در سن ۳۱سالگی درگذشت. لوس در مورد همکاری خود را با هیدن گفت: "با وجود تفاوت زیاد در خلق و خو و حتی سلیقه ما باید باهم کار می کردیم، ما یک سازمان بودیم. در زندگی و در کار همه چیز ما با هم یکی بود."

گوگل


بنیان گذاران: لری پیج، سرجی برین

گوگل همچنان عنصر اصلی افسانه ی دره سیلیکون می باشد، پیج و برین دانشجویان دوره ی دکتری دانشگاه استنفورد در یک اتاق خوابگاه این غول فناوری را ایجاد کردند، این کمپانی بیش از ۳۰۰۰۰ کارمند دارد و از تبلیغات آنلاین برای تبلیغ کالای بسیار مختلف و متفاوت استفاده می کند که سهم بزرگی از درآمد آن را ایجاد می کند. این زوج، اریک اشمیت را به عنوان مدیر اجرایی شرکت انتخاب کردند(که در حال حاضر رئیس است) اما در سال ۲۰۱۱ پیج مدیر ارشد اجرایی شرکت شد، برین نیز آزمایشگاه تحقیقات آینده گوگل ایکس را در دست دارد.

مایکروسافت

بنیان گذاران: بیل گیتس، پاول الن

مسلماً استفاده از کامپیوترهای شخصی بدون وجود بیل گیتس و پاول الن دوستان دوران نوجوانی که در سال ۱۹۷۵ پس از نوشتن یک زبان برنامه نویسی برای آلتر۸۸۰۰ شرکت مایکروسافت را تاسیس کردند، به صورتی که امروز هست، نبود. اگر چه آلن هشت سال بعد گیتس را ترک کرد اما کار آنها با هم نرم افزارهای مهمی مانند ویندوز را که تا به امروز سیستم عامل غالب می باشد، بوجود آورد. آلن همچنان از طریق سرمایه گذاری در شرکت وولکان کپیتال در تکنولوژی حضور دارد. گیتس نیز موسسه ی بیل و ملیندا را تأسیس کرد و با وارن بافت برای گسترش بشردوستی کار می کند، او در اوایل سال جاری گفت که کار خود در شرکت مایکروسافت را به درخواست مدیرارشد اجرایی آن ساتیا نادل گسترده تر خواهد کرد.

پی پل (PayPal)

بنیان گذاران: الن ماسک، پیتر تیل، مکس لوکین، لوک نوزک و کن هووری

ماسک، تیل، لوکین، نوزک و هووری در سال ۱۹۹۸خدمات پرداخت مبتنی بر اینترنت را راه اندازی کردند که با استقبال کاربران سایت ای بی از این روش، به سرعت گسترش یافت. جای تعجب ندارد که ای بی در بدو راه اندازی ۱.۵ میلیارد دلار بدست آورد و سریع ترین رشد را در کسب وکارهای شرکت داشت که نشان می دهد ایده ی عاقلانه ای بوده است. دلیلی وجود دارد که پی پل در روزهای آغازین خود نام مافیای پی پل نام گرفت: ماسک شرکت از هم گسیخته ماشین های الکترونیکی تسلا را اداره می کند، در حالی که تیل تا حد زیادی به یک سرمایه گذار در راه اندازی کسب و کار تبدیل شده است که در کسب وکارهای بزرگی سرمایه گذاری می کند.

سان میکروسیستمز

بنیان گذاران: وایند کاسلا، اسکات مک نیلی، اندی بکتالشیم و بیل جوی

این شرکت که نام آن از شبکه ی دانشگاه استنفورد گرفته شده است، در دهه ی ۱۹۹۰ تبدیل به غول ایستگاه های کاری کامپیوتری شد، تا آنجایی که شعار "ما نقطه ی انتهایی در دات کام هستیم" را برای خود برگزید. اما پایان رونق داتکام به معنای پایان بسیاری از کسب و کارهایی بود که بر فناوری های سان میکروسیستمز تکیه داشتند. در نهایت این شرکت توسط اوراکل با قیمتی نزدیک به ۳/۷میلیارد خریداری شد و موسسان آن که همه در فناوری نام هایی شناخته شده بودند کسب و کارهای موفق دیگری را شروع کردند. کاسلا در شرکت کلاینر پرکینز شریک ضامن شد و بعدها شرکت سرمایه گذاری کاسلا را تاسیس کرد. جوی و بکتالشیم سرمایه گذاران موفقی هستند (بکتالشیم یکی از اولین شریک های گوگل بود) و مک نیلی به همراه ویین شرکت آمارگیری رسانه های اجتماعی را تاسیس کردند.

نت اسکیپ


بنیان گذاران: مارک اندرسن، جیمز اچ.کلارک

تجربه ی مدرن گشت و گذار در وب را مدیون اندرسن و کلارک هستیم. آنها در سال ۱۹۹۴، موزائیک نت اسکیپ یا هدایت گر نت اسکیپ، اولین مرورگر اینترنتی را که به طور گسترده توزیع شد، منتشر کردند. نت اسکیپ در سال ۱۹۹۹ توسط ای او ال به قیمت۱۰ میلیارد دلار خریداری شد. کلارک شرکت هلسی ان را تاسیس کرد که بعدها با وب ام دی ادغام شدند، او همچنین ستاره کتاب مایکل لوئیس به نام یک چیز خیلی خیلی جدید، کتابی در مورد دره سیلیکون، می باشد. اندرسون یکی از بنیانگذاران اندرسون هوروویتس و یکی از پرطرفدارترین مشاورین در دره سیلیکون می باشد.

یوبای سافت


بنیان گذاران: ایو گولیمات، کلود گولیمات، مایکل گولیمات، جرارد گولیمات . کریستین گولیمات

در سال ۱۹۸۶، برادران گولیمات شرکت نشر بازی های ویدئویی خود را از یک روستای کوچک در فرانسه تاسیس کردند. امضای قرارداد با توزیع کنندگانی مانند الکترونیک آرتس، یوبای سافت را به سرعت به خارج از مرزهای کشورش در ایالات متحده و بریتانیا گسترش داد. در حال حاضر یوبای سافت۲۹ استودیو در ۱۹ کشور در سرتاسر جهان دارد و پس از اکتیویژن بلیزارد و الکترونیک آرتس سومین ناشر مستقل بازی در جهان می باشد. این شرکت صاحب نام های تجاری معروفی مثل جاست دنس، پرینس آو پرشیا(شاهزاده ایرانی) و اسسینز کرید می باشد. تمام پنج برادر به صورت روزانه با یوبای سافت در ارتباط هستند. به عنوان مثال، ایو مدیر عامل و کلود نایب رییس می باشد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► اصلاح تغییرات خانوار در مراکز پلیس +10
بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،31 اردیبهشت 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر