برای راه اندازی یک کسب و کار بزرگ چه چیز نیاز است؟

چهارشنبه ، 31 ارديبهشت 1393 ، 09:10


برای راه اندازی یک کسب و کار بیش از هر چیزی نیاز به یک مدل تجاری یا الگو است. حتی وقتی افراد کسب و کاری را راه اندازی میکنند به دنبال الگوهایی برای تغییر در نوع کار و بهبود آن هستند. به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر هر کاری برای راه اندازی نیاز به یک ایده یا مدل دارد اما مدل کسب و کار چگونه باید باشد؟ چه مدل و الگویی بیش از بقیه به پیشرفت کار کمک میکند؟ چگونه مدلی موفق تر خواهد بود؟


منظور از مدل تجاری همان چیزی است که به نوعی روش کار شما را نشان دهد مدل تجاری همان سیستم کاری شماست که باعث میشود مشتری و مصرف کنندگان شما را انتخاب کنند. این مدل کاری باید به گونه ای باشد که شما را از رقبا جلو بیندازد و در عین حال مشتری بیشتری را در تجارت تان گرد آوری کند.


در اینجا به معرفی 6 مدل تجاری که بهترین هستند می پردازیم:


1-"حراج معکوس" این اصطلاح را زمانی به کار میبریم که مشتریانی که نسبت به قیمت حساس هستند برای کالاها و محصولات شما قیمت گذاری میکنند یعنی آنها پیشنهاد قیمت میدهند و اگر شما به عنوان فروشنده یا صاحب کالا قیمت را پذیرفتید کالا به فروش میرسد. شرکت هواپیمایی Priceline از این روش برای جلب بیشتر مشتری استفاده میکند مخصوصا مشتریانی که نسبت به قیمت حساس ترند.


2-"متعادل سازی حجم تقاضا" این مدلی است که شرکت eBay از آن استفاده میکند به گونه ای که تمام خریداران و فروشندگان را در فضای مجازی کنار هم گردآوری کرده و رقابت بین فروشندگان را بالا میبرد در این صورت فروشندگان و خریداران مثل یک بازار شلوغ به دنبال سود بیشتر هستند.


3-"کاهش قیمت برای سود بیشتر" این مدلی از تجارت است که برخی شرکت ها با هدف قرار دادن بازار محصولات خود را در ابتدا با قیمت اندک به فروش میرسانند تا سریع تر تحول و پیشرفت داشته بتوانند برند خود را به اندازه ی کافی معروف کنند پس از راه اندازی یک خط تولید و شناساندن خود به مشتری حال به سراغ افزایش قیمت در محصولات خود میروند و چون مشتری کیفیت محصول را میداند با اندکی افزایش قیمت باز هم همین کالا را خریداری میکند. این روش بیشتر برای سرمایه گذارانی است که میخواهند سریع پیشرفت کنند و محصول خود را وارد بازار کنند.


4- "تجارت مدرن" این نوع از تجارت مورد استفاده ی همه است که در آن از تکنولوژی برای برقراری ارتباط با مشتریان یا ارائه خدمات بهتر به آنها استفاده میشود اصولا تکنولوژی به مدرن کردن زندگی و کار کمک کرده است بنابراین استفاده از آن در تجارت یا حتی راه اندازی تجارتی که خود در حوزه ی تکنولوژی است طرفداران زیادی دارد چون تکنولوژی برای آسان کردن زندگی و خدمت رسانی بهتر مورد استفاده قرار میگیرد.


5-"محصولات گران قیمت" هم همان محصولاتی هستند که باید با کیفیت شان هماهنگی قیمت داشته باشند. اینگونه روشها برای کالاهای لوکس یا کالاهایی که در زندگی مورد نیاز اساسی قرار میگیرند مورد استفاده کارخانه هایی است که برای محصول بهتر و با دوام تر با یکدیگر رقابت میکنند به همان میزان افزایش قیمت باید افزایش کیفیت و درجه یک بودن کالا در نظر گرفته شود.


6-"خدمات" این نوع از روش کار بیش از بقیه مورد استفاده است بیشتر شرکت ها در حال حاضر در زمینه ی ارائه خدمات سرمایه گذاری و درآمد زایی میکند صنعت خدمات بیش از بقیه طرفدار دارد و البته مشتریان زیادی هم در این بخش هستند که هر روز به دنبال ارائه خدمات بهتر هستند مثل شرکت های حمل و نقل که ارائه خدمات میدهند همیشه این بخش به دلیل ایجاد راحتی و آسایش در زندگی افراد برای مشتریان هم جذاب است. مشتری اصولا به دنبال محصول یا کالایی میرود که برایش بیش از بقیه آسایش را فراهم کند بنابراین این بخش طرفداران زیادی دارد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► تفاوت بورس بازی و سهام داری
اسکناس‌ 100 تومانی، 5 میلیون تومان خریداری شد ◄

مطالب مرتبط
بنر