3 اصل اساسی که به موفقیت کارآفرینان کمک می کند

پنجشنبه ، 1 خرداد 1393 ، 07:34


در حال حاضر کارآفرینان زیادی در کشور خودمان و سراسر دنیا مشغول به کار و فعالیت هستند این افراد علاوه بر تولید و ایجاد اشتغال درآمد زایی میکنند کارآفرینی خود یک سبک زندگی جامع و کاملی است از سلامتی، ایده های فکری، آرامش و هر چیزی که مربوط به کار میشود.

 

 

 

به گزارش گروه خبری انکی دات آی آر کارآفرینان با ایده های کاری شان رو به سوی تغییر و پیشرفت میروند آنها همیشه به روز بوده و چون در جهت تغییر گام برمیدارند زندگی متفاوتی خواهند داشت. عادت های قدیمی و یکنواختی را کنار گذاشته و زندگی شان سرشار از تنوع کاری میشود. هر کارآفرین برای اینکه بتواند موفق باشد باید تغییر ایجاد کند و این تغییر را ابتدا در نگرش خود و بعد در کار ایجاد کند در این صورت ایده های کاری کم کم میتوانند موثر واقع شوند اما چگونه باید تغییر را در زندگی ایجاد کنیم حتما لازم نیست برای تغییر گام ها بزرگ برداشته شود بلکه با تغییر در عادت غلط در رفتار یا گفتار میتوان شروع کرد.


اما هر کارآفرین نیاز به 3 اصل مهم برای شروع و البته تغییر دارد این 3 عامل مهم در وجود همه هست که به غیر از کارآفرینان کسانی هم که میخواهند در کار و زندگی موفق تر باشند اهمیت دادن به این 3 عامل مهم برایشان موثر خواهد بود.


ذهن
چه میزان برای سلامت ذهن خود ارزش قائل هستید؟ چه میزان به آن اهمیت میدهید؟ همه ما در طول روز برای هر کاری که انجام میدهیم مستقیما از ذهن خود استفاده کنیم کوچکترین تصمیم و حرکتی که انجام میدهیم وابسته به ذهن ماست و این ذهن شبانه روز بدون خستگی در حال انجام فعالیت است پس بدون شک ذهن از یکنواختی رنج میبرد و تنوع را بیشتر میپسندند ذهن پس از مدتی تکرار دچار خستگی میشود بنابراین نیاز به انرژی و تامین غذا دارد هر کسی که میخواهد در زندگی تغییر ایجاد کند باید ذهنی به دور از آشفتگی و توام با آرامش داشته باشد در غیر این صورت ذهنی که پر از تنش و اضطراب باشند نمیتواند روی مسائل مهم تر تمرکز کند. کتاب خواندن و موسیقی ملایم به ذهن کمک میکند تا از آشفتگی در بیاید و منظم شود پس کارآفرینان باید اهل خواندن کتاب باشد چون ذهن تشنه ی دریافت و یادگیری است بنابراین کارآفرینان همیشه باید به علم خود بیافزایند.


جسم
سلامتی جسم هم که مستقیما روی توانایی های ما تاثیر میگذارد اگر جسم ما دچار مشکل شود یا خدایی نکرده بیماری را دچار شود مطمئنا نمیتواند مثل همیشه به انجام امور روزانه و فعالیت هایش بپردازد. جسم سالم میتواند خوب کار کند و سالم بودن و فعال بودن جسم مستلزم سلامت بودن آن است اگر جسم سلامت نباشد در کار اختلال ایجاد میکند حال که در طول روز برای کار و زندگی تا حد زیادی از جسممان استفاده میکنیم و از خودمان کار میکشیم پس باید به آن اهمیت بدهیم جسم زمانی سالم است که تغذیه ی سالم داشته باشد.


روح
روح سالم میتواند به جسم سالم کمک کند. سلامت روح در میزان آرامش است هر چقدر که روح مان آزرده باشد روی آزردگی جسم نیز اثر میگذارد. کارآفرینان باید دقت کنند که استرس های کاری و تنش ها مستقیما روی روح و روان شان اثر میگذارد و روح آزرده نیاز به درمان دارد و درمان آن آسایش و آرامش است هر کار آفرینی که به سلامتی خود و ذهن و روحش اهمیت بدهد طبیعتاً موفق تر خواهد بود چون کارآفرینی یعنی ایجاد تغییر و تولید پس کسی که از آشفتگی روحی و ذهنی برخوردار باشد چگونه میتواند تشکیل تیم کاری داده و با موفقیت آنرا اداره کند؟ افسردگی و بیماری های روحی به عدم موفقیت افراد دامن میزند. مهمترین چیزی را که باید از ذهن خود پاک کنید کلمه "نمیتوانم" است اصولا کارآفرینان باید روح بلند بالایی داشته باشند و سعی کنند با تلاش زیاد به هدف برسند اگر "نمیتوانم" یا "نمیشود" را با خود تکرار کنید هرآنچه که از هزینه و منابع انسانی برای کارتان در نظر گرفتید از بین خواهد رفت.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► کشف 30 هزار یورو در کاناپه+تصویر
بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،1 خرداد 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر