دستبرد اینترنتی به حساب بانکی همسایه سالخورده

يكشنبه ، 4 خرداد 1393 ، 08:18


فردی که با سوءاستفاده از اعتماد همسایه سالخورده به حساب بانکی اش دستبرد زده توسط پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان سالمند مبنی بر برداشت غیرمجاز 4 میلیون و 380 هزار ریال از حساب بانکی اش از طریق اینترنت، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
سرهنگ "سید محسن عرفانی" افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام یکسری تحقیقات و اقدامات تخصصی عامل این برداشت غیر مجاز را که جوانی 20 ساله بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی او را به پلیس فتا منتقل کردند.
در بازجوئی های به عمل آمده متهم در مواجهه با ادله پلیسی لب به اعتراف گشود و به جرم خود مبنی بر برداشت غیرمجاز اعتراف و اظهار داست همسایه مالباخته در یک مجتمع مسکونی می باشد و بدلیل کسالت فرد شاکی با در اختیار داشتن کارت و رمز اول برای دریافت حقوق مستمری وی به بانک مراجعه و ضمن دریافت حقوق شاکی با  ایجاد رمز دوم طی 2 ماه گذشته مبلغ 4 میلیون و 380 هزار ریال  را صرف خرید اینترنتی و شارژ تلفن همراه کردم.
وی در پایان با اشاره معرفی متهم به مقام قضائی به شهروندان توصیه کرد:
با فعال نمودن سیستم پیامک واریز/برداشت از حساب، همیشه از گردش مالی خود مطلع باشید و از قرار دادن رمز به همراه کارت عابر در اختیار دیگران خودداری و به منظور افزایش ضریب ایمنی حساب خود به صورت دوره ای اقدام به تعویض رمز عبور کارت عابر بانک نمایید.

منبع:
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► پوشک بچه، ماهانه ۲۰۰ ‌هزار تومان
چطور پول ها"کثیف " می شوند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر