کودکان خود را با پول آشنا کنید

دوشنبه ، 5 خرداد 1393 ، 11:53


سوزان بیچمن بنیان گذار و مدیر عامل شرکت money svvay که در زمینه ی تدریس اصول اولیه ی مدیریت پول فعالیت میکند به والدین توصیه کرده که از همان دوران کودکی فرزندان خود را با پول و پول خرج کردن آشنا کنند. سوزان بیچمن معتقد است که کودکان باید در همان دوران قبل از ورود به مدرسه با پول خرج کردن آشنا شوند. در مدارس هم باید آموزش کافی برای مدیریت پول به دانش آموزان ارائه شود.

 

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر کودکان همیشه اگر از سن پایین عادات خوب را یاد بگیرند در ذهن خود این عادات را حفظ میکنند و به آن عمل خواهند کرد. اما چرا مدیریت پول باید به کودکان آموزش داده شود؟
پول نیز جزئی از ارزش های زندگی است بنابراین اگر والدین قبل از بقیه فرزندان خود را با پول و پول خرج کردن آشنا نکنند ممکن است عادات بدی مثل ولخرجی، خریدن خوراکی های مضر، هدر دادن پول، گم گردن پول و خیلی از عادات بد دیگر باعث شود که کودکان اهمیت پول را درک نکنند.


کودکان باید درک کنند که پول چگونه باید خرج شود و چه سختی هایی برای پول درآوردن وجود دارد. آنها باید با اصول اولیه ی خرج کردن پول آشنا شوند. نوجوانان باید از سن پایین توانایی خرج کردن درست پول توجیبی خود را داشته باشند باید بتوانند در طول یک ماه پول توجیبی خود را قسمت کنند و یاد بگیرند که تا ماه بعدی برای پول تو جیبی بعدی خود صبر کنند .


بچه ها در مدرسه از یکدیگر عادات خوب و بد را یاد میگیرند بنابراین والدین باید قبل از شروع مدرسه کودکان خود را با پول آشنا کنند اگر ذهن آنها از قبل چارچوب مشخصی از تعریف پول داشته باشد کودکان کمتر دچار خطا در آینده خواهند شد.


به کودکان اهمیت مسائل اقتصادی مخصوصا در خانواده را آموزش دهید آنها باید در حد سن و سالشان از اقتصاد و تامین مخارج درک صحیحی داشته باشند. والدین باید در مورد آنچه که در اطراف از مسائل اقتصادی وجود دارد با کودکان صحبت کنند مثل از دست دادن پول، ورشکستگی، ضرر و زیان و... . همانطور که به کودکان مسواک زدن، راه رفتن، صحبت کردن و خیلی چیزها را آموزش میدهیم پول خرج کردن را هم باید در اولویت یادگیری آنها قرار دهید.


بچه ها باید بدانند که قبض چیست؟ و چرا بابت آن پول پرداخت میکنید یا مثلا فاکتوری که هنگام خرید به شما میدهند چه اهمیتی دارد؟ فراموش نکنید که والدین بهترین معلم برای فرزندان هستند. همانگونه که شما رفتار کنید فزرندان از شما تقلید میکنند. اغلب والدین کمتر در مورد مسائل مالی با کودکن صحبت میکنند یا چندان تمایلی به این کار ندارند اما والدین باید بدانند که کودکان از همان سن پایین مستعد یادگیری هستند و بهترین سن برای یادگیری و یاد دادن همان سنین کودکی است.
به کودکان مدیریت پول را بیاموزید تا پول هایشان را ذخیره کنند، درست خرج کنند و پس انداز کردن را یاد بگیرند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► چه شرکت هایی وارد فرابورس می شوند +مزایای ورود
طراحی 3 فاکتور برای طلافروشان ◄

مطالب مرتبط
بنر