ابزارهای جدید برای اصلاح قانون بانکداری بدون ربا

شنبه ، 7 دی 1387 ، 15:31

مجری کمیته بررسی قانون عملیات بانکی بدون ربا از پیشنهاد انواع سپرده ها، تسهیلات بانکی، برخی ابزارها و شیوه های جدید برای اصلاح قانون بانکداری بدون ربا خبرداد.

سید عباس موسویان درباره آخرین اقداماتی که برای بازنگری در قانون عملیات بانکی بدون ربا انجام شده است، گفت: هنوز منتظر اتمام کارهای کارشناسی این قانون در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری هستیم.

مجری کمیته بررسی قانون عملیات بانکی بدون با بیان اینکه ویرایش پنجم آن به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تحویل داده شده است، افزود: البته به نتیجه رساندن این ویرایش جزو کارهای اصلی است که در دستور کار این معاونت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه کارهای علمی قانون به اتمام رسیده است، افزود: لایحه آن در حال رایزنی برای ارائه به مجلس است، زیرا در نهایت باید مصوبه مجلس را دریافت کند.

موسویان از برگزاری جلسات کارشناسی در دولت در خصوص لایحه با حضور کارشناسان خبرداد و تصریح کرد: در این جلسه به عنوان مجری اقدامات انجام شده را تشریح کردم.

وی به تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا در سال 1362 اشاره و تصریح کرد: بخشهای مختلف این قانون بازنگری شده و پیشنهادهایی برای اصلاحیه و تکمیل قانون ارائه شده است، یعنی برخی از مواد قانون اصلاح و برخی از مواد نیز به آن اضافه شده است.

عضو کارگروه بانکداری بدون ربا از پیشنهاد انواع سپرده ها و تسهیلات بانکی، برخی ابزارها و شیوه های جدید برای اصلاح قانون خبرداد و تصریح کرد: در بخش ابزارهای سیاست پولی، ابزارهای دیگری نیز پیشنهاد شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

► بانك ملي تا پايان سال، سه مرحله اوراق گواهي سپرده 19درصدي منتشر مي كند
در وصول مطالبات معوق با هيچ‌كس تعارف نداريم ◄

مطالب مرتبط
بنر