مصاحبه با شانن نایت صاحب دو شرکت عینک های طبی و ورزشی

چهارشنبه ، 7 خرداد 1393 ، 13:49


شانن نایت در سال 1996 شرکت اول خود را در زمینه ی تولید عینک های ورزشی، آفتابی و طبی افتتاح کرده است. او سالانه میلیون ها طرح و بیزینس پلن مختلف را از گوشه و کنار جهان از سوی علاقمندان به دنیای ورزش دریافت می کند. او خود کلاس های کارآفرینانی برگزار میکند و در زمینه ی شغلی که دارد علاقمندان بسیاری را در این حیطه کاری آموزش میدهد.
گروه خبری بانکی دات آی آر مصاحبه ای که با او انجام شده است را گرد آوری نموده.

 

لطفاً برای ما از کسب و کار خود بگویید.
در حال حاضر دو شرکت دارم که در زمینه ی فروش و تولید عینک های ورزشی و آفتابی فعالیت میکنیم. همچنین یکسری محصولات آموزشی هم داریم که در زمینه ی استفاده صحیح از عینکها مخصوصا در فصول مختلف است. همچنین عینک های ایمنی که در مشاغل مختلف مورد استفاده قرار میگیرند و نقش حفاظت از چشم را دارند را نیز تولید میکنیم.
این ایده ی کاری چگونه به ذهن شما رسید؟
زمانی که در دانشگاه محصول تحصیل بودم مجلات زیادی را در این زمینه ی شغلی مطالعه میکردم و البته تحقیقات زیادی هم در این زمینه انجام دادم پس از آن دریافتم که در این صنعت تلاش های زیادی صورت نگرفته است و بهتر است که این صنعت بیش از گذشته گسترش داشته باشد. در ابتدا به عنوان یک پروژه دانشگاهی با کمک اساتید تحقیقات بزرگ انجام دادم و ایده ی کاری ام را محک زدم پس از آن با سرمایه گذاری که انجام دادم شروع به کار کردم.
آیا طرح کاری یا بیزینس پلن شما به اندازه ی کافی مورد استقبال قرار گرفت؟ آیا موثر بود؟
بله، طرح کاری ام را در قالب یک پروژه ی دانشگاهی ارائه دادم که به طور کلی مسیر زندگی ام را تغییر داد چون من در این راه از پسر عمویم که در زمینه ی سرمایه گذاری فعالیت میکرد کمک گرفته بودم بنابراین با راهنمایی های او توانستم تجارت را راه اندازی کنم.
چه تعداد پرسنل اعم از حسابدار، کارمند، متخصص در حوزه ی کاری خود دارید؟
در ابتدا که شرکت را تاسیس نمودم کسی را استخدام نکردم چون بودجه ی کافی نداشتم اما اولین فردی که استخدام کردم یک مشاور سرمایه گذاری بود که توانست نام تجاری ما را به ثبت برساند و به نوعی در سطح کل دنیا تبلیغات و بازاریابی انجام دهیم پس از آن بیشتر از فضاهای آنلاین برای فروش استفاده میکردم و در حال حاضر تعداد اندکی کارمند داریم.
چالش ها و مزایای این طرح کاری شما چه بود؟
در صنعت عینک سازی و فروش عینک دقت در نوع و کیفیت محصولات بسیار مهم است در ابتدا هم به این دو عامل مهم توجه میکردم چون عینکها مخصوصا انواع ورزشی آن تنوع زیادی در بازار دارند بنابراین شناخت رقبا و فروشگاه های مشابه برای ما اهمیت زیادی دارد. مهمترین چالش ما رضایت مشتریان است همه ی تلاش خود را برای جلب رضایت مشتری انجام میدهیم و البته اگر مشتریان از ما و محصولاتمان رضایت داشته باشند سود بیشتری بدست خواهیم آورد.


شرکای کاری شما چه کسانی هستند؟
در حال حاضر پسر عمویم که تجارت و بیزینس انجام میدهد هم به عنوان راهنما و هم به عنوان شریک در تجارت من مشغول فعالیت است با توجه به اینکه دو شرکت دارم بنابراین حجم کار بالاست پس وجود یک شریک دلسوز که با تجارت و اصول آن آشناست برای من خوب است.
کارمندان تان چگونه اند؟
من به عنوان یک کارآفرین از دادن کار به دانشجویان به صورت پاره وقت استقبال میکنم. البته یادگیری در این زمینه به زمان و پشتکار بالا نیاز دارد اما استقبال خوبی هم از این نوع استخدام به صورت پاره وقت داشتیم. مخصوصا علاقمندان به این کار باری درآمد زایی و داشتن شغل به ما مراجعه میکنند و من نیز این کارمندان را با دوره ی آموزشی که داریم استخدام میکنم.
چالش های اقتصادی برای شما چگونه اند؟ مثل رکود یا تغییر در نیاز بازار
من همیشه سعی کردم بازار را پیش بینی کنم خوب رکود اقتصادی همیشگی نیست و البته یکسری از کالاها هستند که در صورت رکود هم باز طرفدار دارند و مورد نیاز هستند اما همیشه قیمت محصولاتمان را طوری تعیین میکنیم که با کیفیت آنها برابری کند.
بازاریابی چگونه به شما کمک میکند؟
بازاریابی ما بیشتر اینترنتی است. البته به صورت های مختلف تبلیغات انجام میدهیم اما وبلاگهای گوناگونی داریم که مشتری از هر جایی میتواند با ما در ارتباط باشد.
چه چیزی به رشد کسب و کار شما کمک میکند؟
مهمترین کاری که ما انجام میدهیم این است که تبلیغات محلی میکنیم این کار باعث رشد و پیشرفت ما میشود چون در هر محله ای نیاز مشتری را از نزدیک درک کرده و میزان اهمیت و علاقه ی آنها به عینک های آفتابی یا ورزشی و... میسنجیم بنابراین محصولاتمان را مستقیما با نیاز مشتری هماهنگ میکنیم.
به کسانی که میخواهند کسب و کاری را شروع کنن چه توصیه ای میکنید؟
مهمترین توصیه من این است که در هر صنعتی که میخواهند فعالیت کنن باید خوب آن صنعت را بشناسند و از منابع مختلف کمک بگیرند. ابتدا برای شروع هر کاری باید میزان نیاز مشتری را به آن کالا یا محصول بدانید و راه آن این است که تحقیقات درستی از نیاز مشتری انجام دهید و پس از آن کسب و کارتان را راه اندازی کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► پیامکی که 53 هزار دلار تمام شد!
سیف: قیمت ارز کاهش می‌یابد ◄

مطالب مرتبط
بنر