هزینه ها در کار چیست؟

شنبه ، 10 خرداد 1393 ، 05:29


هزینه ها تنها مربوط به زندگی شخصی نیستند همانطور که در زندگی هزینه میکنیم باید در کار هم هزینه هایی را بپردازیم اهمیت هزینه ها چه در کار و چه در زندگی به یک اندازه است. در کار و شغل هر روز یکسری از هزینه های اولیه توسط کارفرمایان و تولید کنندگان بابت موارد مختلف پرداخت میشود البته یکسری هزینه های ثابت که باید هر ماه آنها را پرداخت کرد جدای از هزینه های روزانه هستند مثل حقوق کارمندان و یا هزینه های متغییر مثل قبوض.

 

 

 

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر مالیات همیشه در نظر کارفرمایان جزء هزینه های سنگینی است که چندان تمایلی به پرداخت آن ندارند  یا اینکه با بی میلی آن را پرداخت میکنند این در حالی است که مالیات برای کمک به حفظ بهتر شهر و کوچه ها و خیابان ها مصرف میشود. از سوی دیگر صرفه جویی در هزینه های کار مثل هزینه های زندگی نیست چون کار نیاز بیشتری به پول و سرمایه گذاری دارد بنابراین کارفرمایان کمتر میتوانند صرفه جویی کنند مگر اینکه در هزینه های مثل استفاده از انرژی، کاغذ و .. باشد.


کارمندان نیز بنا به حقوقی که میگیرند بیشتر میل به صرفه جویی دارند چون باید حقوق را برای یک ماه در نظر گرفته و البته هزینه های رفت و آمد به محل کار را نیز کنار هزینه های دیگر در نظر بگیرند بنابراین کارمندان در زندگی شخصی بیشتر صرفه جویی دارند یا برای رفت و آمد از حمل و نقل عمومی استفاده میکنند.


کارفرمایان باری مدیریت هزینه ها باید خودشان با توجه به کار و درآمد تدابیری بیندیشند البته حسابداران نیز میتوانند در این زمینه به کارفرما کمک کنند چون حسابداران بیشتر حساب دخل و خرج را دارند اما به طور کلی کارفرما اگر برنامه ی درست برای رسیدن به اهدافش داشته باشد کمتر با مسائل مالی رو به رو میشود.


اغلب کارفرمایان برای حل مشکلات مالی خود به دنبال قرض و وام میروند این در حالی است که اگر شما مدیریت مالی صحیحی نداشته باشید وام و اقساط آن به مشکلات قبلی شما می افزاید. بنابراین اگر مدیریت صحیحی برای هزینه های خود ندارید باید تمام تلاش خود را بکنید چون وام گرفتن در زمینه ی سرمایه گذاری خوب است اما اگر به گونه ای برای حل مشکلات داخل شرکت شما باشد با بحران مالی مواجه میشوید.


همیشه به کارفرما پیشنهاد میشود که نموداری از هزینه های مختلف خود داشته باشد و در ماه این نمودار ها را ارزیابی کند گاهی اوقات برخی از هزینه های جانبی را میتوان کم کرد یا در آنها صرفه جویی کرد یا مثلا میتوان برخی از هزینه ایی که بابت خرید محصولات جدیدی و تجهیزات پرداخت میکنید را به صورت اقساط تقسیم بندی کرده و به این صورت بخشی از هزینه ها را کم کنید.


شرکت های بزرگ معمولا مدیریت هزینه ی خود را با دقت و از روی برنامه انجام میدهند اما گاهی اوقات تورم یا رکود روی این برنامه ها هر چقدر هم که دقیق باشند اثر میگذارد بنابراین همیشه یک کارفرما باید حساب جداگانه برای مدیریت در زمان های بحرانی داشته باشد چون کار بدون پول و سرمایه گذاری پیش نمیرود بنابراین اگر ماهیانه حسابی را برای این کار در نظر بگیرید بسیار خوب خواهد بود حتی اگر در حال حضر هم بحران مالی ندارید این کار را برای روزهای بحرانی انجام دهید و در ماه مبلغی را به عنوان پس انداز برای مشکلات مالی که ممکن است در آینده به وجود بیاید ذخیره کنید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،10 خرداد 93
نرخ ارز،طلا وسکه پایان وقت اداری 8خرداد 93 ◄

مطالب مرتبط
بنر