بازاریابی اینترنتی

شنبه ، 10 خرداد 1393 ، 09:08


در حال حاضر فضای اینترنت مورد استفاده مشاغل گوناگون قرار گرفته است استفاده از اینترنت علاوه بر معرفی محصولات، راه اندازی فروشگاه های اینترنتی، خرید آنلاین و بازاریابی بسیار رونق دارد. تجارت های بزرگ معمولا روش های نوینی را برای بازاریابی استفاده میکنند که در واقع یکی از این روش ها استفاده از اینترنت است.

 

 

 

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر اینترنت به دلیل اینکه دسترسی آسان تری را برای همه فراهم میکند و از طرفی یک فضای گسترده است میتواند مخاطبان زیادی را در سر تا سر دنیا با کالاها و محصولات گوناگون آشنا کند. کارآفرینان نیز از بازاریابی اینترنتی استفاده میکنند مشتریان اغلب برای مصارف شخصی خود به اینترنت مراجعه میکنند چون در اینترنت سریع و با هزینه ی کم میتوانند به انواع محصولات دسترسی پیدا کرد و از لحاظ قیمت و کیفیت کالاهای مختلف را با یکدیگر مقایسه نمود پس اینترنت برای کارفرمایان اهمیت زیادی دارد.


فروشگاه های اینترنتی هم فعالیت های زیادی در زمینه ی بازاریابی دارند. بازاریابی اینترنتی مثل بازاریابی حضوری نیاز به تحقیق و تفحص دارد. چون اصولا برخی از بازاریابان از سایت های پر کاربرد برای تبلیغات استفاده میکنند چون کاربران زیادی روزانه به این وب سایت ها مراجعه کرده و مورد بازدید انبوهی از افراد قرار میگیرند بنابراین بهترین فضای تبلیغات را فراهم میکنند.


از سوی دیگر یک دسته از بازاریابان برای تبلیغات از ایمیل ها استفاده میکنند روزانه ایمیلهای تبلیغاتی زیادی در سر تا سر دنیا ارسال میشود که حاوی مطالب گوناگونی هستند و محصولات مختلفی را به نمایش میگذارند.


ایمیل های تبلیغاتی که پشتیبانی بهتری دارند موفق ترند چون مشتریان کمتر میتوانند به محصول و کیفیت آن اعتماد کنند تنها ایمیل شما نباید جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد بلکه باید از پشتیبانی قوی برخوردار باشد تا مشتریان بتوانند اعتماد کافی را از خرید داشته باشند.


پس صحیح ترین مدل بازاریابی معرفی محصول و تضمین کیفیت و پشتیبانی از آن است. شرکت eBay جزء شرکت هایی است که به کاربران و بازاریابان این امکان را میدهد تا محصولات خود را در قالب ویدئو به نمایش بگذارند و  در واقع شبیه به پیام های بازرگانی عمل کنند.


تجزیه و تحلیل های گوناگونی که در زمین ی بازاریابی انجام میگیرد به شناخت و پیدا کردن بازار جدید کمک میکند چون بازاریابی در درجه ی اول یعنی شناخت بازار هدف، مخاطب، مصرف کننده و... . یک بازاریاب خوب باید بتواند بازار را هدف را شناسایی کرده و متناسب با نوع مخاطبانی که دارند برای فروش موفق اقدام کند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► تورم اجازه نمي‌دهد پس‌انداز مردم بالا رود
آوار مطالبات معوق بر سر نظام بانکی ◄

مطالب مرتبط
بنر