اهمیت اصول اخلاقی در فرآیند استخدام

يكشنبه ، 11 خرداد 1393 ، 10:16


در کنار میزان مهارت و تجربیات افراد مسائل اخلاقی و فرهنگی افرادی که برای استخدام در شرکت و سازمان ها مراجعه میکنند بسیار مهم است. روزانه هزاران مصاحبه ی استخدامی صورت میگیرد گاهی اوقات کارفرمایان خصوصیات اخلاقی کارمندان را نمی پسندند و گاهی اوقات کارمندان خصوصیات اخلاقی کارفرما را نمی پسندند.  مسائل اخلاقی و فرهنگی در حال حاضر اهمیت ببیشتری نسبت به صلاحیت های شغلی پیدا کرده چون کار بخشی از ساعات روزانه افراد را به خود اختصاص میدهد بنابراین اگر خصوصیات اخلاقی یک تیم کاری با یکدیگر تناسب نداشته باشد روند کار مختل خواهد شد.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر شرکت career builder اعلام نموده حدود 38 درصد از کارفرمایان استخدام در پوزیشن های مختلف کاری را ملزم به رعایت اصول اخلاقی و فرهنگی توسط کارمندان دانستند. زیرا شرکت ها فرهنگ و اخلاق را عنصر مهم برای موفقیت نام تجاری شان میدانند و در این زمینه رسانه های اجتماعی مختلفی به اهمیت ارزش های فرهنگی کارمندان در زمان استخدام اشاره میکنند.

 

 


دلیل این اهمیت این است که کارمندان برتر فقط مجرب نیستند بلکه آنها متعهد به کارشان بوده و تلاش میکنند تا کل تیم کاری بتواند موفق باشد. برخورد با سوء تفاهم های کاری و حل مشکلات مربوط به آن شرکت ها را دچار چالش میکنند بنابراین اهمیت مسائل اخلاقی بیش از پیش مورد توجه کارفرمایان قرار گرفته است.


ابعاد شخصیتی افراد با یکدیگر متفاوت است برخی از مشاغل نیاز به افرادی با حوصله و علاقه دارد و برخی دیگر نیاز به افراد مسئولیت پذیر در برخی از مشاغل تکرار کار نباید باعث خستگی و کلی کارمندان بشود بنابراین خصوصیات اخلاقی از تمامی ابعاد مورد توجه قرار میگیرد.


بنابراین همیشه باید قبل از اینکه استخدام شوید میزان روحیه ی خود را با کار بسنجید اهمیتی که مسائل اخلاقی و فرهنگی در استخدام شدن افراد دارد باعث میشود که مصاحبه ی حضوری مهم تلقی شود چون کارفرما میتواند از لحاظ ظاهری و اخلاقی کارمندان را مقایسه کند و با توجه به شرایط مناسب ترین فرد را انتخاب کند.


اساس استخدام افراد در درجه ی اول ویژگی های رفتاری است. به هر میزان که خصوصیات اخلاقی کارمندان و کارفرمایان با یکدیگر تناسب داشته باشد تیم کاری موفق تری شکل میگیرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نرخ ارز،طلا وسکه نیم روز 11 خرداد 93
گزارش بانک مرکزی از تورم اردیبهشت ◄

مطالب مرتبط
بنر