بان‌کی‌مون: خواهر و برادرم از گرسنگی مُردند

يكشنبه ، 11 خرداد 1393 ، 13:38


دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که خواهر و برادرش پیش از تولد وی از گرسنگی مرده‌اند و این مساله یکی از انگیزه‌های وی برای مبارزه با فقر و گرسنگی در جهان بوده است.
خبرگزاری ایسنا: دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که خواهر و برادرش پیش از تولد وی از گرسنگی مرده‌اند و این مساله یکی از انگیزه‌های وی برای مبارزه با فقر و گرسنگی در جهان بوده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد؛ بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در پایان کنفرانسی با عنوان "نجات تمام زنان و کودکان هدفی است که می‌توان به آن رسید" در شهر تورنتو کانادا اعلام کرد که خواهر و برادرش پیش از تولد وی در روستایی در کره جنوبی بر اثر گرسنگی مرده‌اند.

وی افزود: به خاطر همین مساله است که من به کشورهای مختلف می‌روم و از طرف زنان و کودکان که از فقر و گرسنگی رنج می‌برند، صحبت می‌کنم.

بان کی مون در این نشست از مسئولان هفت کشور صنعتی بزرگ جهان از جمله کانادا خواست تا میزان کمک‌رسانی‌های خود به کشورهای جهان سوم و در حال توسعه را بالا ببرند.

از سوی دیگر استیون هارپر، نخست وزیر کانادا در نشست مذکور متعهد شد که ظرف پنج سال آینده، 5 / 3 میلیارد دلار دیگر کشورهای در حال توسعه کمک کند.

براساس آمار سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) حدود 842 میلیون تن در سال‌های 2011 تا 2013 از گرسنگی مزمن رنج می‌برند و این به معنای 12 درصد ساکنان کل جهان است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► به کارمندان پاداش دهید
لینک هایی با تعداد کلیک بالا ◄

مطالب مرتبط
بنر