منبع آگاه:حکم تبرئه متهمان بانک آریا تایید شد

دوشنبه ، 12 خرداد 1393 ، 12:52


خبرگزاری ایرنا: یک منبع آگاه گفت: شعبه 36 دادگاه تجدیدنظراستان تهران ،حکم شعبه اول دادگاه انقلاب مبنی بر تبرئه 29 نفر از متهمان بانک آریا متعلق به گروه امیر منصور آریا را تایید کرد.

بانک آریا متعلق به گروه سرمایه گذاری امیر منصور آریا است که خردادماه سال 90 همزمان با افشای پرونده فساد بزرگ مالی ، بانک مرکزی مجوز فعالیت این بانک را ابطال کرد.

بر اساس این گزارش مالک اصلی این بانک مه آفرید امیر خسروی متهم اصلی فساد کلان بانکی است که سوم خردادماه حکم اعدام وی در زندان اوین اجرا شد.

29 نفر شامل هیات امنا ، هیات موسس و کارمندان بانک آریا در این پرونده متهم بودند که دادگاه رسیدگی به اتهامات آنها در 6 جلسه در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شد و قاضی دادگاه به استناد دلایل و مستندات پرونده و دفاعیات متهمان ، 29 متهم پرونده را از اتهام های مطروحه در کیفرخواست دادسرای عمومی و انقلاب تهران بیگناه شناخت و تبرئه کرد.

حکم شعبه اول دادگاه انقلاب مورد اعتراض دادستانی تهران قرار گرفت و پرونده برای رسیدگی به مرحله تجدیدنظر به شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر اجرا شد که درنهایت شعبه یادشده پس از رسیدگی به پرونده حکم دادگاه بدوی را تایید کرد.

 

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► هزینه یک قلیان چند؟
ایمیل های اداری چگونه اند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر