پاسخ به نامه وارده یک کارجو/ چرا زنده ام؟

شنبه ، 17 خرداد 1393 ، 07:51

 

یکی از کاربران محترم سایت محبت کرده و ما را محرم اسرار خودش دانسته و طی نامه ای به بیان ناراحتی ها و سختی های روحی و مادی که بیکاری براو تحمیل می کند پرداخته است.

به گزارش بانکی دات آی آر، چند ماه بیکاری ،ماندن در خانه و تحمیل هزینه های شخصی اش بر خانواده باعث شده به شدت سرخورده شده و بعد از یک تصادف رانندگی از ما بپرسد که چرا زنده است.

به دلیل حفظ امانت و به درخواست او از انتشار کل متن معذوریم اما برایش 7 دلیل برای زنده بودن می آوریم:

1. تو بی نظیری

دوستم خوبم تو نه شغلی که مشغول آن هستی، نه تحصیلاتی که طی کردی، نه دارایی هایی که مالکش هستی، نه رویا هایت و نه جسمت و نه حتی ذهنت نیستی، تو موجودی منحصر به فرد و یگانه ای که بالا تر از آنچه که به تو نسبت می دهند هستی.

چه بسیار انسان هایی که در نظر دیگران بزرگند اما جرات دیدن تصویر خود در آینه را ندارند. چه بسیار مدیرانی که برای کارمندانشان گردن کشی می کنند و چه بسیار افرادی که خود را بزرگ می انگارنداما زندانی اند زندانی توهمات خودشان.

شعار دادن آن هم برای کسی که در شرایط سخت روحی قرار دارد عین حماقت است و قطعا به قلب شما آرامش نمی آورد اما حقیقت محض این است که تو بی نظیری و ارزشمند ترین هستی.

2. آزادی پس آزاده باش

آزاد ترین افراد کسی است که چیزی برای از دست دادن نداشته باشد. متاسفانه کار و شغل مناسب تمام خواسته و دارایی شده که تو به آن می اندیشی همین امر آزادی را از شما گرفته. لطفا خود را از بند این اسیری نجات بده و آزاده باش در حال حاضر سرنوشت تو در دستان خودت است پس آن را زیبا بنویس.

3.به خاطر عزیزانت زنده ای

تو فقط متعلق به خودت نیستی . دارایی و حق تمام کسانی هستی که دوستت دارند و وجودشان به تو وابسته است برای آنها زنده ای پس خود خواهی نکن و آنها را از این حق محروم نکن.

4.برای آینده

دیروز گذشته و فردا ها خواهی نخواهی خواهند رسید. همانطور که روز های خوشی ماندنی نیست سختی ها و غم های امروز تو ام ماندنی نیست . برای دیدن شادی های آتی زنده ای.

5. دلیل نمی خواهد

خواست خدا دلیل نمی خواهد به من و شما چه که در تصمیمات خدا چون و چرا بیاوریم به همان دلیل که امروز روز پایان زندگی تمام کسانی است که راهی دیار باقی می شوند تو امروز زنده ای و هنوز نوبتت نشده. شاکر باش و زندگی کن.

6. برای طعم گوجه سبز!

بله برای چشیدن طعم گوجه سبز، خوردن هندوانه تازه، تیر کشیدن مغز سرت از خوردن بستنی یخی فالوده ای است که زنده ای.

7. به خاطر ما

به خاطر بودن کنار ماست که زنده ای برای اینکه در خیابان از کنار من عبور کنی و من حتی نشناسمت اما لبخند یک غریبه باعث شادی من شود و  به زندگی ادامه دهم زنده ای.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

 

 

 

 

► "سیا" رسما به فیس بوک و توییتر پیوست
سرنوشت یارانه نقدی چه خواهد شد؟! ◄

مطالب مرتبط
بنر